-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/08 - 13:05
  • 439
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دوره آموزش زبان و ادبیات فارسی در بیمارستان سامیتیوچ

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند، دوره آموزش زبان و ادبیات فارسی در بیمارستان سامیتیوچ برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی زارع بی عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند و شید شانوک شامشای، رئیس بخش بین‌الملل بیمارستان سامیتیوچ از بزرگترین و مجهزترین مراکز درمانی بانکوک دیدار و گفت‌وگو کردند.

در راستای معارفه با شخصیت‌ها و مراکز علمی و فرهنگی این کشور، این دیدار به منظور آشنایی و بررسی و تبادل نظر در خصوص همکاری‌های این رایزنی فرهنگی به منظور برگزاری و برگزاری دوره زبان و ادبیات فارسی و نیز برنامه‌های فرهنگی در بیمارستان سامیتیوچ و ظرفیت خوب این مکان برای بیمارستان‌های دیگر به لحاظ قرار گرفتن در رتبه خوب بیمارستانی انجام گرفت.

شید شانوک شامشای ضمن ابراز خوشنودی از رابطه خوب رایزنی با دانشگاه‌ها و مراکز درمانی آموزشی گفت: امید است بتوانیم با استفاده از تجربیات و راهنمایی‌های رایزنی فرهنگی، فعالیت‌های بین این مراکز درمانی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری دوره زبان فارسی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعدادی از مراجعه کنندگان فارس زبان هستند و نیاز مبرم کادر پزشکی به زبان فارسی که از این طریق کادر بتوانند بتدریج ارتباط با بیمار حاصل کند و هم با سیمای ایران امروز، فرهنگ و تمدن ایرانی و شرایط کنونی فرهنگی، اقتصادی ایران آشنا شوند و این بیمارستان آمادگی دارد تا این زبان فارسی را به عنوان مرجعیتی برای بیمارستانهای دیگر قرار دهد.

رئیس بیمارستان سامیتیوچ تأکید کرد: در صورت امکان یادداشت تفاهمی بین رایزنی فرهنگی و بیمارستان امضاء گردد که مورد استقبال رایزن فرهنگی قرار گرفت و مقرر شد جلسه ای با حضور ریاست بیمارستان به منظور بررسی جزییات این تفاهم نامه فرهنگی تشکیل شود.

در ادامه، رایزن فرهنگی با قدردانی از همکاری‌های مردم تایلند برای گسترش زبان فارسی گفت: برای ما بسیار مهم است تا شرایطی را فراهم کنیم که بیمارستان‌های این کشور بتوانند از تجربیات مراکز آموزشی و آکادمیک جمهوری اسلامی استفاده کنند و این مرکز فرهنگی تلاش دارد تا این امکان را در حد مطلوب انجام دهد.

وی در خصوص راه‌اندازی کلاس‌های زبان فارسی مطرح کرد: باید برنامه‌ها به گونه‌ای تعریف شود که کمترین نقصی در آن دیده نشود، با توجه به تمایل بیمارستان برای برگزاری کلاس‌های زبان فارسی باید کتب درسی مرجع با امکانات نرم افزاری و مکان مناسب قرار گیرد تا هم بیمارستان و هم کادر پزشکی علاقه‌مند بتوانند اطلاعات خوبی از جمهوری اسلامی ایران و زبان فارسی کسب کنند تا بتوانیم کار و مطالب خوبی برای علاقه‌مندان ارائه داده شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved