-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/08 - 15:13
  • 176
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری دوازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در قم

دوازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با عنوان «صحیفه سجادیه، سلاح جهاد تبیین» در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری در سخنانی در دوازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، اظهار داشت: امروز شیعه فقط در مرزهای ایران خلاصه نمی‌شود بلکه به مراکز اسلامی و دانشگاه های جهان نفوذ کرده است.

وی افزود: امروز شیعه به فراسوی مرزها رفته است. امروز فقه و کلام و فلسفه شیعه و معارف اهل بیت(ع) در جهان مورد پژوهش قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری تأکید کرد: دعاهای امام سجاد(ع) فقط در درون مرزها نباید بماند. این دعا فقط برای مسلمان شیعه نیست بلکه زمزمه مسیحیان است و می‌تواند آرام بخش بیماران در بیمارستان‌ها باشد.

سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شهر قم گفت: تمام مشکل ما در عدم صدور صحیفه سجادیه، تاخر شناختی غرب است و باید بپذیریم که غرب امروز تغییر کرده است.

وی اذعان کرد: دنیای امروز به دعاتراپی نیاز دارد و صحیفه سجادیه می‌تواند بخشی از نقش آفرینی در جهاد تبیین باشد و این جهاد منحصر در داخل مرزها نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری با اشاره به اینکه شعاع جهانی می‌طلبد صحیفه سجادیه به جهان بشریت عرضه شود، بیان کرد: امروز باید ردپای جهان تشیع را در دانشگاه و دپارتمان‌های دینی مشاهده کرد. امروز شیعه تنها در مرزهای ایران خلاصه نمی‌شود و به مراکز اسلامی و حتی دانشگاه‌های سکولار راه پیدا کرده است؛ صحیفه سجادیه مصحف خاتم امام سجاد(ع) است که در بسیاری از دانشگاه‌های جهان برای کشف آموزه‌های آن متخصصان و پژوهشگران مختلفی گردآوری شدند.

وی با بیان اینکه امروز فقه، کلام و فلسفه شیعه مورد توجه نه تنها مراکز اسلامی بلکه مراکز مختلف جهان است، اظهار کرد: دعاهای صحیفه سجادیه تنها برای مسلمانان و شیعیان نیست و می‌تواند زمزمه محافل مسیحیان باشد و از مرزهای ایران فراتر برود.

سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شهر قم تصریح کرد: میراث امام سجاد(ع) سرشار از ادعیه‌ای است که می‌تواند به جهان صادر شود، تمام مشکلات ما در صدور صحیفه سجادیه به جهان بشریت، تأخر شناخت غربی است زیرا غرب امروز را به‌درستی نشناخته‌ایم.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین تنها در مرزهای ایران محدود نمی‌شود، یادآور شد: دنیای امروز به دعا و معنویت نیاز جدی دارد و صحیفه سجادیه با زبان انسانی‌اش می‌تواند بخشی از نقش‌آفرینی ما در عرصه جهاد تبیین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در بندرعباس و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره امام سجاد (ع) در دوازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) اظهار داشت: دوران امام سجاد(ع) یک دوران منحصر به فرد است چون در این دوران، کادر مرکزی و بسیاری از بزرگان شیعه در جریان کربلا یا قیام های بعد از عاشورا به شهادت رسیدند و جامعه شیعه با یک خلایی مواجه شده بود.

در بخش دیگر این نشست، آیت الله محسن اراکی هم در سخنانی با اشاره به اهمیت توجه به مقوله عشق الهی و تأثیر آن در زندگی انسان گفت: مساله عشق الهی چنان پردامنه و دارای اهمیت است که باید ساعت ها درباره آن صحبت شده و خودش نیازمند تحقیقات و پژوهش های گسترده ای است.

در این مراسم که آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله محسن اراکی و دیگر اساتید و شخصیت های حوزوی حضور داشتند، آیت الله نعیم آبادی با اشاره به موضوع این دوره از کنگره «صحیفه سجادیه، سلاح جهاد تبیین» گفت: در دوران امام سجاد(ع) ما شاهد شرایط سخت و جامعه منحطی هستیم که در این ایام حضرت با دعا و مناجات به امر مقدس جهاد تبیین پرداختند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved