-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/17 - 11:40
  • 166
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جشن روز جهانی گردشگری در لاهور

مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور به عنوان میهمان ویژه در جشن روز جهانی گردشگری شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور به عنوان میهمان ویژه در جشن روز جهانی گردشگری که با اهتمام وزارت گردشگری ایالت پنجاب پاکستان در کاخ استانداری پنجاب واقع در کلان‌شهر لاهور برگزار شد، حضور یافت.

روز جهانی گردشگری که با عنوان روز جهانی جهانگردی هم شناخته می‌شود، هر ساله در روز ۲۷ سپتامبر(برابر با ۵ مهر ۱۴۰۲) در تمامی نقاط جهان از جمله پاکستان جشن گرفته می‌‌شود.

سازمان جهانی گردشگری یا به اختصار  UNWTOدر آغاز دهه ۸۰ میلادی، روز ۲۷ سپتامبر را به ‌عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری کرد و هر ساله شعاری را برای گرامیداشت این روز اعلام می‌سازد. شعار روز جهانی گردشگری سال ۲۰۲۳ «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز»(Tourism and Green Investment) اعلام شده است.

اداره توسعه گردشگری ایالت پنجاب پاکستان هر ساله این روز را در شهر لاهور که پایتخت فرهنگی و یکی از پربازدیدترین شهرهای پاکستان است، جشن می‌گیرد.

اداره توسعه گردشگری ایالت پنجاب امسال جشن روز جهانی گردشگری را در کاخ استانداری با توجه به شعار این روز در قالب سرمایه گذاری سبز برگزار کرد و بر سرمایه‌گذاری بیشتر و هدف‌مند‌تر در سه حوزه افراد، سیاره زمین و رفاه تاکید کرد.

این جشن با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و خانم همیرا اکرام؛ مدیر کل اداره توسعه گردشگری ایالت پنجاب از تمامی میهمانان به ویژه جعفر روناس؛ مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور بابت حضور در این جشن و مشارکت با اداره توسعه گردشگری در برگزاری مراسم فرهنگی تشکر کرد.

در ادامه این جشن، تئاتری تحت عنوان «داستان شهر باغ‌ها» اجرا شد و طریق آن تاریخ ۱۸۰۰ ساله شهر لاهور بیان شد و با اجرای بسیار زیبای برنامه موسیقی سنتی تحت عنوان «قوالی» به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved