-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/30 - 17:40
  • 341
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشگاه امیتی با حضور مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،پیرو دعوت رسمی و مکاتبات پیشین، صیادی مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، در مراسم افتتاحیه اولین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانشگاه امیتی  در تاریخ 16 فبریه به همراه آقای پرفسور دکتر سانتوش کومار ـ Prof Dr Santhosh Kumar ـ رئیس دانشگاه امیتی ، هنرپیشه معرف بالیوود خانم تنیشا موکارجی و جمعی از هنرمندان و کارگردانان حضور به رساندند و مراسم افتتاحیه باحضور عده کثیری از اساتید و دانشجویان در فضای دوستانه با اکران فیلمی از هند برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه امیتی ضمن خرسندی از حضور مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی ، هنرپیشه معروف بالیوود و همه استاید و دانشجویان گفتند: دانشگاه امیتی بمبئی در نظر دارد که قسمت رسانه خود را به صورت بسیار فعال و پویا درآورد و در همین راستا برگزاری جشنواره های فیلم می تواند نقش کلیدی ایفا کند. این دوره، اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه در این دانشگاه محسوب می گردد و مرکز توجه خود را به یکی از بهترین صنعت سینمایی  دنیا که همانا سینمای ایران می باشد اختصاص داده است.

در ادامه  صیادی ضمن عرض خرسندی از حضور در اولین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانشگاه امیتی بیان داشتند: به اطلاع من رسانده اند که دانشگاه امیتی یکی از بهترین و  و برترین موسسات آموزشی در کشور هند است که برنامه مطالعات رسانه ای جامع و نشاط آوری را در کلیه مقاطع تحصیلی تکمیلی ، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد و این دانشگاه دوره های متنوع به طور خاص برای تجهیز و آموزش دانشجویان را با آخرین مجموعه مهارت های مورد نیاز صنعت رسانه و ارتباطات قرن 21 آشنا می سازد، تا دانشجویان بتوانند با چالش های دنیای پویا، اتاق های خبر، استدیوهای پخش ، تولید فیلم و رسانه های وب، رادیو و مراکز بازار یابی و همچنین حوزه تبلیغات و روابط عمومی آشنا و روبرو شوند.

ایشان در ادامه افزودند: مطلع شده ام که بازدیدهای صنعتی را از کانال های خبری تلویزیونی و استودیوهای اولین فیلم و انیمشن دنبال می کنید و کارگاه های علمی با متخصصان برتر رسانه و سرگرمی برگزار می نمائید. ، خیلی خوب است، در کنار اموزش های تئوری دانشگاهی به طور عملی به دانشجویان اجازه داده می شود که با واقعیت ها از نزدیک آشنا و با افراد سرشناس و افراد ارشد خبری، سیاستمداران، بازیگران ، متخصصان از نزدیک آشنا می شوید.

در ادامه هنرپیشه بالیوود خانم تنیشا موکارجی ضمن عرض خرسندی از حضور در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه گفتند: دانشجویان رشته رسانه و هنرهای سمعی بصری آینده صنعت سینمای هند محسوب می گردد و در میان آنها افرادی موفق هستند که ایده های جدید و خلاق در زمینه تخصصی خود را ارائه دهند.

در پایان فیلم کوتاهAgni Daah   (در آتش سوختن) به کارگردانی آقای یوگندرا چاووبال Yogendra Chaubal از هند پخش گردید.

پس از مراسم صیادی به همراه خانم «نیما جریت جان»   از دپارتمان رسانه دانشگاه امیتی بازدید بعمل آوردند. در این بازدید از قسمت های دوبلاژ ، انیمیشن ، کلاس های درسی و غیره بازدید بعمل آمد. در این بازدید قرار گردید با توجه به ظرفیت های خوب این دانشگاه و همچنین فعالیت های خانه فرهنگ تفاهم نامه همکاری امضا که مورد توافق طرفین باشد امضاء گردد.

دانشگاه امیتی به مدت سی سال است که آغاز به کار کرده است و در مجموع یازده دانشگاه در  ایالت ها و شهرهای مختلف هند دارد که در مجمموع در حدود بیش از صد و هفتاد و پنج هزار نفر در دانشگاه مذکور مشغول تحصیل هستند. این دانشگاه در شهر های مختلف دنیا نیز همچون ابوظبی، دبی، سنگاپور ، سانفرانسیسکو و غیره شعبه دارد.  

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved