-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/24 - 13:25
  • 650
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برپایی نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای هنرمندان ایرانی در ترکمنستان

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای هنرمندان ایرانی در ترکمنستان برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،محمد مهدی اسماعیلی در مراسم آغاز بکار این نمایشگاه گفت: اراده دو کشور براین قرار گرفته است تا مناسبات فرهنگی بین دو دولت افزایش یابد.

وی با تشکر ویژه از رهبر ملی و رییس جمهور ترکمنستان در همراهی با دولت و رئیس جمهور اسلامی ایران در برگزاری روزهای فرهنگی افزود: در دیدار رییسان جمهوریهای ترکمنستان و ایران اسلامی توافق نامه های جدید فرهنگی بین دو کشوربه امضا رسید که برگزاری این روزهای فرهنگی نشانده اهتمام دو کشور در اجرای تفاهم نامه است.

 

اسماعیلی گفت: هنرمندان ایرانی در کنار معرفی آثار فرهنگی هنری کشورمان تلاش کنند تا هنرهای خود را با رایزنی فرهنگی به مردم ترکمنستان بیشتر معرفی کنند.

 

معاون وزیر فرهنگ ترکمنستان هم در این مراسم گفت: افتتاح روزهای فرهنگی در ترکمنستان به توسعه روابط بین کشورها کمک می کند و ما بصورت بیطرفانه بدنبال برگزاری و ارتباط فرهنگی با کشورها هستیم .

نور صحت افزود: مناسبات حسنه با کشورها در دستور کار روابط خارجی دولت ترکمنستان با دیگر کشورها به ویژه همسایه دیرینه ما ایران است.

وی گفت: گشایش نمایشگاه با هدف آشنایی مردم ترکمنستان با هنر مردم ایران زمین و تبادل نظر هنرمندان با هم است که در چار چوب روزهای فرهنگی خاطرات خوبی در ذهن ها خواهد گذاشت 

رونمایی از کتاب فرهنگ لغت نامه فارسی به ترکمنی، ارائه بیش از ۵۰۰ اور هنری هنرمندان و برگزاری جشنواره غذای ملی ایرانی از مهم‌ترین برنامه های این نمایشگاه هنری است

این نمایشگاه در تالار موزه هنرهای تجسمی عشق آباد تا ۲۵ بهمن دائر است.

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved