-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/15 - 10:00
  • 371
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان انجام شد؛

برنامه‌ریزی دوره‌های بعدی تربیت اساتید انجمن بانوان لبنان

رایزن فرهنگی کشورمان و مدیر پژوهشکده سیدة نساء العالمین(س) لبنان دیدار و در خصوص دوره‌های بعدی تربیت اساتید انجمن بانوان لبنان برنامه‌ریزی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطت اسلامی، حجت‌الاسلام سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با مدیر پژوهشکده سیدة نساء العالمین(س) خانم خدیجه سلوم و خانم نهایه حاوی، در خصوص مهمترین نتایج دوره‌های آموزشی که در آن خانم فریبا علاسوند برای گروهی از نخبگان در سازمان‌ها، مؤسسات و حوزه‌های علمیه زنان در لبنان سخنرانی و تدریس کرد، بحث و گفت‌وگو شد.

خانم خدیجه سلوم گزارش مکتوب مفصلی از شعب پژوهشکده سیده نساء العالمین(س)، تعداد طلاب و مدرسان و سایر موارد مربوطه ارائه کرد.

سپس از انعکاس زیبای دوره‌ها و تقاضای بسیاری از اقشار بانوان برای شرکت در این نوع دوره‌ها صحبت کرد و پیشنهاد داد که مؤسسات آموزشی دیگری به دوره‌های آتی اضافه شود.

در این راستا، امکان فراهم کردن شرایط برای عمومی شدن دوره‌ها یا محدود ماندن برای گروه خاصی از اساتید، همانطور که در دوره خانم علاسوند اتفاق افتاد، مورد بحث قرار گرفت.

خانم خدیجه و خانم نهایه، خواستار آن شدند که متن دوره‌ها در آینده نزدیک به صورت نوشته پیاده شود تا از آنها بیشتر بهره مند شده و مطالب در سطح وسیع تری منتشر شود.

رایزن فرهنگی کشورمان پیشنهاد داد که کارگاه‌ها و سخنرانی‌هایی توسط اساتید زن و مرد در پژوهشکده سیدة نساء العالمین(س) بر اساس محتوای این دوره‌ها و کارگاه‌ها با عنوان «خانواده فعال» برگزار شود.

در پایان این دیدار، تصمیم بر آن شد تا دوره بعدی با عنوان‌ها و محورهایی با موضوع ابعاد نگاه اسلامی در مسئله زن، زن در اندیشه امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای، زن در قوانین جمهوری اسلامی ایران، دستاوردهای زنان در جمهوری اسلامی و زنان در غرب در شهریورماه سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved