-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/25 - 11:25
  • 843
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در دیدار مشترک انجام شد؛

بررسی همکاری‌های دوجانبه علمی و دانشگاهی ایران و تایلند

رایزن فرهنگی کشورمان در دیدار با رئیس دانشگاه سیام تکنولوژی تایلند، راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه علمی و دانشگاهی دو کشور و ایجاد تعامل بیشتر و مؤثر در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و ... را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی زارع‌بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند در شصت و سومین مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه سیام تکنولوژی شرکت کرد.

وی در دیدار با پان پیسوت مانگون وانیت، رئیس دانشگاه سیام تکنولوژی همکاری‌های دوجانبه و راه‌های توسعه آن و ایجاد تعامل بیشتر و مؤثر در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و ... را مورد بررسی قرار داد.

در ادامه، طرفین با اشاره به پیوندهای مشترک فرهنگی و دینی دو کشور، نقش فرهنگ را در توسعه روابط بین دولت‌ها در چهار سده اخیر و همکاری در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و هنری برای تقویت روابط و بنیه علمی دو کشور را ضروری برشمردند.

همچنین در حاشیه این مراسم از اتاق مطالعات اسلام شناسی و ایران‌شناسی بازدید و جهت توسعه این اتاق گفت‌وگو شد.

اتاق مطالعات اسلام شناسی و ایران‌شناسی به همت رایزنی فرهنگی ایران در دانشگاه سیام تکنولوژی احداث و هم اکنون در زمینه تدریس زبان فارسی و مطالعات اسلامی فعالیت می‌کند. این اتاق بر توسعه روابط و حجم همکاری‌های علمی و فرهنگی مشترک با دانشگاه فوق افزوده و باعث روزافزون مناسبات دیرینه و شناخت و درک متقابل شده است.

شایان ذکر است، مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه سیام تکنولوژی با اعطای بورس تحصیلی به تعدادی از دانشجویان و برنامه‌های متنوع هنری به پایان رسید.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved