-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/24 - 13:39
  • 741
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی فرصت‌ها و امکانات اجرای فعالیت‌های مشترک ایران و هند در قزاقستان

در جریان دیدار رایزن فرهنگی هند و رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان، فرصت‌ها و امکانات اجرای فعالیت‌های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ساینجای ودی، رایزن فرهنگی هند ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر آستانه قزاقستان با علی اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه فرهنگی میان ایران و هند گفت‌وگو کردند.

طالبی‌متین در سخنانی، شرح مختصری در خصوص برخی از فعالیت‌های فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان که به طور مشترک صورت‌گرفته است، ارائه کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان به حضور فعالانه ایران در جشن نوروز و نمایشگاه بین‌المللی کتاب که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود، اشاره و آنها را از مهمترین رویدادهای مشترک بین ایران و قزاقستان خواند.

وی همچنین، فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تالیفی، اعطاء بورس تحصیلی و فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری دوره‌های ایرانشناسی و زبان فارسی، برپایی کنسرت موسیقی و نمایشگاه‌های آثار هنری ایران شامل صنایع دستی و خوشنویسی را از دیگر فعالیت‌های مهم و در دستور کار رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان برشمرد.

ساینجای ودی، رایزن فرهنگی هند ضمن آن که این ملاقات را قدمی موثر بر انجام فعالیت‌های مشترک دو کشور ایران و هند در قزاقستان دانست، اطلاعاتی را در خصوص آنچه رایزنی فرهنگی هند در قزاقستان هدف‌گذاری کرده است، ارائه داد.

وی از جمله این فعالیت‌ها را برگزاری دوره‌های آواز و موسیقی هندی دانست که جایگاه محبوبی در میان مردم به ویژه جوانان قزاقستانی دارد.

ساینجای ودی اظهار داشت: دوره‌های زبان هندی، یوگا و هنرهای نمایشی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجویان قزاق جهت تحصیل در کشور هند از دیگر فعالیت‌های مهم این رایزنی در قزاقستان است.

در پایان این نشست، دو طرف با برشمردن مشترکات دو کشور ایران و هند در حوزه‌های فرهنگی، علمی و هنری، بر ضرورت بررسی امکانات و فرصت‌های آینده جهت برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای مشترک در قزاقستان تأکید و بر تداوم این نشست‌ها به منظور کسب نتیجه مطلوب و موردانتظار در خصوص همکاری‌های مشترک ابراز امیدواری کردند.‌

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved