-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/12 - 06:39
  • 224
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی زمینه های همکاری فرهنگی ایران و روسیه در صربستان در چارچوب بریکس

خانم ناتالیا کیشچنکوا Natalia klishchenkova دبیر اول و میخائیل ماکسیمنکو دبیر دوم سفارت روسیه سفارت روسیه در صربستان روز 11 بهمن 1402 با حضور در رایزنی فرهنگی با امیر پورپزشک دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،در این دیدار راههای تقویت همکاری های فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و ایده های مختلفی مطرح شد. خانم کیشچنکوا با اشاره به اهمیت سازمان بریکس، توجه به همکاری های فرهنگی میان اعضا در چارچوب این سازمان را حائز اهمیت دانست. وی گفت برهمین اساس ایجاد کلوپ دیپلماسی فرهنگی می تواند منجر به تقویت همکاری شود. او پیشنهاد داد بازدیدهای مشترکی از مراکز فرهنگی مهم صربستان صورت گیرد. همچنین از رایزن فرهنگی برای بازدید از مرکز فرهنگی روسیه و شرکت در برنامه گرامیداشت 10 فوریه بمناسبت روز دیپلماسی آن کشور دعوت کرد. 

پورپزشک نیز با اشاره به سابقه حضور فرهنگی دو کشوردرصربستان، دیدگاه های مشترک و روابط مستحکم و راهبردی ایران و روسیه گفت: زمینه های فراوان و بالقوه ای برای همکاری وجود دارد و ما علاقمند به توسعه روابط و استفاده از ظرفیت های مشترک فرهنگی برای تقویت پیوندهای دوستی هستیم و دراین راستا از پیشنهاد بازدید های مشترک استقبال می کنیم. 

رایزن فرهنگی کشورمان برگزاری نمایشگاههای هنری، سمینار در حوزه خانواده و زنان و چالش های تهاجم فرهنگی غرب علیه بنیان خانواده، شبهای ادبی مشترک و... بصورت سه جانبه با همکاری مراکز صرب را پیشنهاد کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved