-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/01 - 12:53
  • 714
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی زمینه‌های همکاری‌ میان دانشگاه خوارزمی و دانشگاه‌های برتر قزاقستان

در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس دانشگاه خوارزمی، زمینه‌های همکاری‌ میان این دانشگاه و دانشگاه‌های برتر قزاقستان در محورهای علمی، آموزشی و پژوهشی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با علی حسن ‌بیگی، رئیس دانشگاه خوارزمی در محل این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار در خصوص زمینه‌های همکاری‌ میان دانشگاه خوارزمی و دانشگاه‌های برتر قزاقستان در محورهای علمی، آموزشی و پژوهشی بحث و تبادل نظر شد.

علی حسن ‌بیگی در سخنانی، به تشریح ظرفیت‌های این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه خوارزمی هم‌اکنون بیش از 16 هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و پسا‌دکترا دارد و آماده همه‌گونه همکاری با دانشگاه‌های قزاقستان در زمینه‌های آموزشی، پروژه‌های مشترک تحقیقاتی-کاربردی و خدمات آزمایشگاهی است.

رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه دانشگاه خوارزمی تاکنون با دانشگاه‌های خارجی متعددی عقد قرارداد کرده است، این اقدام را یکی از راه‌های توسعه علمی دانشگاه‌ها و توسعه خدمات آموزشی و پژوهشی نظیر تبادل استاد و دانشجو و ارائه ظرفیت‌های علمی دانشگاه به سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشورهای جهان و بهره‌مندی از امکانات و خدمات متقابل دانست.

وی با بیان اینکه بیش از 600 دانشجوی خارجی در دانشگاه خوارزمی مشغول تحصیل‌ هستند، از آمادگی این دانشگاه جهت پذیرش دانشجویان قزاق خبر داد.

طالبی‌متین نیز در سخنان خود، از آمادگی رایزنی فرهنگی جهت برقراری ارتباط و تعاملات دانشگاه‌های ایران با قزاقستان گفت.

رایزن فرهنگی کشورمان با توجه به ظرفیت‌های خوب همکاری دانشگاه خوارزمی اذعان داشت که این امکان وجود دارد تا بتوانیم تعاملات خوبی را با دانشگاه‌های قزاقستان از جمله دانشگاه‌ ملی اوراسیا و نظربایف داشته باشیم.

در این دیدار مقرر شد تا ابتدا محورها و ظرفیت‌های همکاری دانشگاه خوارزمی با دانشگاه‌های قزاقستان تبیین و تشریح شده و سپس به طرف قزاقی اعلام شود.

در پایان این دیدار، دانشگاه خوارزمی نیز آمادگی خود را از میزبانی رؤسای این دانشگاه‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved