-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/18 - 07:42
  • 289
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در خانه فرهنگ ایران در کراچی انجام شد؛

بررسی روش‌های حقوقی محکومیت عاملان نسل کشی در فلسطین

کنفرانس «بررسی روش‌های حقوقی محکومیت عاملان نسل کشی در فلسطین» در کراچی برگزار و بر ضرورت هماهنگی میان مجامع و نهادهای مرتبط به حقوق و دادگستری ملی و بین‌المللی جهت پیگیری شیوه‌های محکومیت قانونی اسرائیل تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی، کنفرانس حقوقدانان با عنوان «بررسی روش‌های حقوقی محکومیت عاملان نسل کشی در فلسطین» با حضور سعید طالبی‌نیا، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی و تعداد زیادی از حقوقدانان برجسته و وکلای فعال و سرشناس دادگاه‌های ایالتی و شهری در محل خانه فرهنگ کشورمان برگزار شد.

این کنفرانس با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس، طالبی‌نیا در سخنان خود از فداکاری‌ها و جانفشانی‌های منحصر به فرد مجاهدین مقاومت فلسطین تجلیل کرد و با اشاره به جنایات اسرائیل غاصب علیه مردم بی گناه فلسطین از شرکت کنندگان خواست تا از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، وحشیگری و جنایات غیرانسانی صهیونیست‌ها را افشا کنند تا چهره شنیع آن در سراسر جهان برملا شود.

وی افزود: فلسطینی‌ها در بمباران و جنگ نابرابر نیروهای تروریستی اسرائیل در غزه جانهای گرانبهای زیادی را از دست داده اند، اما با مقاومت و فداکاری بی نظیر خود جان تازه ای به جنبش آزادیبخش فلسطین دمیده اند.

طالبی‌نیا گفت: تاکنون بیش از بیست هزار نفر از مردم بیگناه فلسطین به دلیل بمباران صهیونیست‌ها در غزه شهید و مجروح شدند که حدود ده هزار نفر از آنان زنان و کودکان هستند. فلسطینی‌ها در این نبرد نابرابر اگر چه خسارت‌های جانی و مالی زیادی را دیدند و هنوز هم چند هزار نفرآنان زیر آوارها باقی ملنده‌اند ولی با مقاومت و استقامت خود جنبش آزادی فلسطین را به موفقیت نزدیک‌تر کردند.

محمد سرفراز میتلو، دبیرکل شورای دادگستری دادگاه عالی سند به عنوان عالی ترین مقام قضایی ایالت نیز در این همایش، گفت: پس از عملیات طوفان الاقصی فلسطینی‌ها فداکاری‌های بزرگی را از خود نشان داده‌اند. این فداکاری‌های گرانسنگ در بیداری وجدان مسلمانان نقش بسزایی را ایفاء کرده است. قبل از آغاز این عملیات بسیاری از کشورهای مسلمان آماده برقراری روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی با اسرائیل بودند که پس از این عملیات به تعویق افتاد.

وی ابراز کرد: ما با الهام از اقدام ارزشمند خانه فرهنگ ایران در برگزاری این کنفرانس، تصمیم گرفتیم تا در آینده نزدیک کنفرانسی بزرگ و موثر با شرکت شورای دادگستری‌های دادگاه‌های ایالتی و شهری سند و کنسولگری‌های خارجی برای بررسی عملی کردن محکومیت قانونی عاملان نسل کشی در فلسطین برگزار کنیم.

در ادامه این اجلاس، وقار عالم عباسی، دبیرکل شورای دادگستری دادگاه شهری کراچی نیز با محکوم کردن جنایات اسرائیل و با ابراز نامیدی از مجامع بین‌المللی گفت: در حال حاضر برای جلوگیری از جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین، تنها اقدام موثری که در دست همه ماست، ترک کردن محصولات شرکت‌های حامی اسرائیل است که مدام به اسرائیل کمک فراهم و آن را تقویت می کنند.

غلام رسول سوهو، عضو ارشد شورای دادگستری ایالت سند نیز گفت: آمریکا بخاطر قدرت بر اقوام جهان و نهادهای بین الملل تسلط پیدا کرده است، حتی سازمان مللل متحد نیز بدون خواسته آمریکا نمی تواند کاری را انجام دهد.

وی افزود: تظاهرات گسترده مردمی در حمایت فلسطین در سراسر جهان نیز ستودنی است، چون اینها از این طریق وظیفه بشری خودشان را انجام می دهند ولی جلوگیری از جنایات اسرائیل را می توان تنها از طریق قدرت انجام داد.

سخنرانان دیگر حاضر در همایش نیز ضمن قدردانی از خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی برای برگزاری کنفرانس حقوقدانان در حمایت فلسطین، ضمن تبیین انواع خشونت های رژیم نامشروع اسرائیل علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و برشمردن فداکاری‌های مجاهدین و مردم مقاوم فلسطین، رژیم اشغالگر اسرائیل را به شدت محکوم کردند و آن را یک دولت غیر انسانی یاد کردند.

حقوقدانان در سخنان خود بر ضرورت هماهنگی میان مجامع و نهادهای مرتبط به حقوق و دادگستری ملی و بین‌المللی جهت پیگیری شیوه‌های محکومیت قانونی دولت مردم کش اسرائیل و عملی کردن آن تاکید داشتند.

خالد نواز مروت، وکیل دادگاه عالی پاکستان گفت: نمونه هایی از محکومیت قانونی عاملان جنایات علیه بشر توسط دادگاه بین المللی در برخی از کشورهای آفریقا موجود است که با مجازات روبرو شدند. حداقل تأثیر پیگرد قانونی علیه عاملان نسل کشی در فلسطین، تضعیف نقشه‌های اسرائیل در گسترش تسلط بر خاورمیانه و به رسمیت شناختن آن توسط برخی از کشورهای مسلمان خواهد بود.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved