-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/08 - 09:41
  • 571
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بررسی راه‌های توسعه روابط علمی ـ دانشگاهی دوجانبه ایران و کراچی

در دیدار مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و رئیس دانشگاه پزشکی داو کراچی، راه‌های توسعه روابط علمی ـ دانشگاهی دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سعید طالبی‌نیا، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی و پروفسور محمد سعید قریشی، رئیس دانشگاه پزشکی داو کراچی(Dow University of Health Sciences)  دیدار و درباره راه‌های توسعه روابط علمی ـ دانشگاهی دوجانبه و زمینه‌های همکاری در رشته‌های علوم پزشکی بین دانشگاه‌های پزشکی دو کشور گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه پزشکی داو کراچی به معرفی و تبیین فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و پزشکی این دانشگاه پرداخت و گفت: این دانشگاه از لحاظ کیفیت تحقیقات و پژوهش و آموزش، دومین دانشگاه پزشکی برتر در پاکستان است. در حال حاضر بیش از 250 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی آمادگی دانشگاه پزشکی داو کراچی را برای تعاملات علمی و دانشگاهی با مراکز علمی ایران اعلام کرد.

طالبی‌نیا با اشاره به پیوندهای تاریخی ناگسستنی دو جانبه، اهمیت و ضرورت توسعه روابط علمی دانشگاهی میان ایران و پاکستان را مورد تأکید قرار داد و گفت: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در علوم و فناوری و از جمله در رشته‌های پزشکی، توسعه و پیشرفت زیادی را کرده که باید نخبگان و عامه مردم کشور پاکستان از این مهم مطلع شوند.

وابسته فرهنگی کشورمان در کراچی گفت: پیشنهاد می‌شود هم استادان و هم دانشجویان با ایجاد روابط نزدیک و عمیق و امضای توافقنامه از دستاوردهای یکدیگر استفاده کنند و در جهت توسعه تعاملات و تحقیقات علمی ـ پژوهشی، اقدامات اساسی انجام دهند.

وی اظهار داشت: به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی تهران علاقه‌مندی این دانشگاه را برای آغاز همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو اعلام می‌کنم.

طالبی‌نیا افزود: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی می‌تواند برای ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی و تعامل دوجانبه از طریق تبادل هیأت‌های علمی و دانشجویی نقش تسهیل‌گری خود را ایفا کنند.

وی بیان کرد: برای آغاز همکاری‌های دوجانبه، خانه فرهنگ ایران در کراچی مقدمات سفر هیأتی از مسئولان و استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران به کراچی را فراهم خواهد کرد. لازمه این سفر آن است که توافقنامه همکاری بین دو دانشگاه تهیه و در زمان حضور هیأت ایرانی امضا شده و در مرحله بعدی هیأتی از دانشگاه علوم پزشکی داو به ایران اعزام شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved