-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/20 - 15:33
  • 288
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بررسی راه‌های تقویت مناسبات دوجانبه گردشگری ایران و فیلیپین

در دیدار سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان با وزیر گردشگری فیلیپین، راه‌های تقویت مناسبات دوجانبه گردشگری بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یوسف اسماعیل‌زاده، سفیر و عبدالمجید ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین با خانم کریستینا گارسیا فراسکو، وزیر گردشگری فیلیپین در خصوص راه‌های تقویت مناسبات دوجانبه گردشگری در دفتر کار ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

اسماعیل‌زاده برگزاری اینگونه نشست‌ها را عاملی در راستای تحکیم و گسترش روابط بین دو کشور آسیایی دانست  و گفت: ایران با سابقه تمدنی کهن و آثار تاریخی و فرهنگی شناخته شده در دنیا و جاذبه‌های گردشگری مذهبی توانسته با حفظ آدب و رسوم سنتی موجب جذب گردشگران خارجی شود.

وی با اشاره به آغاز شصتمین سال روابط دیپلماتیک میان دو کشور در سال جاری و توافقات به عمل آمده در نشست مشورتی سیاسی در ماه نوامبر تنظیم یک برنامه اجرایی در چارچوب یادداشت تفاهم همکاری موجود را امری ضروری دانست.

سفیر ایران در فیلیپین ضمن پیشنهاد برگزاری نشست مجازی میان وزارتخانه‌های دو کشور برای تبادل تجربیات، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه گردشگری در زمینه‌های تجارت، سلامت و زیارت را اعلام کرد.

وی از وزیر گردشگری فیلیپین در فرصت مناسبی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری ایران جهت تحکیم همکاری‌های دو جانیه در حوزه گردشگری و بهره برداری از موقعیت و جایگاه فیلیپین برای ورود به عرصه گردشگری سازمان آ.سه.آن دعوت کرد.

خانم کریستینا گارسیا فراسکو در سخنان خود، تحکیم بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه در آغاز شصتمین سال روابط دیپلماتیک دو کشور را مغتنم شمرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت عظیم و گسترده خود در حوزه گردشگری می‌تواند همکاری‌های ارزشمندی در ابعاد مختلف با فیلیپین داشته باشد که یقینا نتایج آن برای دو کشور و مردمان دو سرزمین بسیار سودمند خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر فیلیپین با کشورهای مختلفی در حوزه توسعه صنعت توریسم همکاری دارد که در همین راستا قرار است با همکاری سازمان ملل و حضور آژانس‌های گردشگری در تابستان سال جاری نمایشگاهی در شهر سبو برگزار شود و این بهترین فرصت برای تبادل تجربیات و گسترش صنعت گردشگری است.

وزیر گردشگری فیلیپین اظهار داشت: این کشور با داشتن جزایر متعدد و سواحل زیبا یکی از مقاصد اصلی گردشگری در دنیاست که همه ساله گردشگران زیادی از کشورهای مختلف برای دیدن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به این کشور سفر می‌کنند و در نظر داریم با ارائه تسهیلات ویژه، گردشگران زیادی را جذب کنیم.

در پایان، طرفین ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات بر لزوم پیگیری مطالب مطرح شده تاکید و نسبت به تبادل کتب گردشگری و هدایا اقدام کردند.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved