-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/29 - 08:29
  • 110
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی تقویت همکاری بین‌المللی اسلامی و الگوی اسلامی توسعه مالزی

وبینار «تقویت همکاری بین‌المللی اسلامی و الگوی اسلامی توسعه مالزی» با حضور برخی از شخصیت‌های مالزیایی با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در کوالالامپور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری دانشگاه امام حسین(ع) جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در کوالالامپور، وبینار «تقویت همکاری بین‌المللی اسلامی و الگوی اسلامی توسعه مالزی» با حضور برخی از شخصیت‌های مالزیایی برگزار شد.

حبیب رضا ارزانی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی با بیان اهمیت برگزاری این وبینار، به معرفی استاد چیگو عزمی عبدالحمید پرداخت و گفت: استاد عزمی از فعالان اجتماعی در حوزه فلسطین و غزه است. مواضع ایشان همیشه مواضعی روشن و در راستای طرفداری از حق بوده است.

ارزانی تأکید کرد که استاد عزمی در جنگ غزه بارها اطلاعیه و بیانیه در حمایت از مردم فلسطین صادر کرده است. به کشورهای مختلفی برای همگرایی مسلمانان سفر داشته و در حال حاضر مشاور نخست وزیر مالزی است.

وی افزود: مزلان نیز از جمله افراد نادری است که با تحصیل در کشورهای غربی مانند هلند و مجارستان و آشنایی با سیستم‌های غربی و ریاست بانک برای بیش از دو دهه، مبدع روش کارآفرینی اجتماعی با تکیه بر وقف و موقوفات است. وی مبدع اکو سیستم «حلالن طیبن مبارکن» است که در این سیستم اقتصادی چرخه کامل تولید تا عرضه و پرداخت دیجیتال و آنلاین طراحی شده است.

در این وبینار، تان حاجی عزمی عبدالحمید و حاجی مزلان بن حاج احمد از کشور مالزی به عنوان سخنرانان سخنرانی کردند و مترجم این نشست مهدی سلطان زاده بود.

تولایی، مسئول بخش بین‌الملل دانشگاه امام حسین(ع)، محمدرضا حسنی آهنگر، تان حاجی عزمی عبدالحمید درباره واقعیت وحدت امت اسلامی سخنران کردند.

حاجی مزلان، دستیابی به بانک اسلامی و مستقل برای امت اسلامی را یک اصل خواند و به جایگاه ایران اسلامی در حوزه علم، فناوری و تکنولوژی اشاره کرد و افزود: ایران پس از انقلاب در این عرصه‌ها بسیار موفق عمل کرده است و در این حوزه‌ها می‌تواند برای کشورهای مسلمان الگو باشد و ما باید از یکدیگر بیاموزیم.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved