-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/26 - 13:27
  • 709
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بررسی بسترهای همکاری ایران و گرجستان در زمینه زبان فارسی

سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان طی دیداری با مدیر مدرسه شماره یک تفلیس به بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور به ویژه در زمینه زبان فارسی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ادیب، سفیر و احمدعلی مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نماینده بنیاد سعدی در تفلیس، کارشناس دیپلماسی عمومی سفارت از کلاس آموزش زبان فارسی مدرسه شماره یک تفلیس بازدید کردند.

در این رویداد که خانم ناتیا روخادزه، معلم زبان فارسی و خانم صوفیا گاگوشیدزه، مسئول هماهنگی آموزش زبان فارسی در مدارس گرجستان نیز حضور داشتند، دانش آموزان ضمن خوشامد گویی، خود را معرفی و سپس دو نفر از آنان اشعاری را قرائت که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

ادیب ضمن تشویق و ترغیب دانش آموزان، سخنان کوتاهی را در خصوص زبان شیوای فارسی و اشتراکات زبانی و فرهنگی دو کشور برای دانش آموزان مطرح و از تلاش‌های معلم مدرسه و دانش آموزان در توجه به آموزش و فراگیری زبان فارسی تشکر کرد.

وی با حضور در دفتر مدیریت مدرسه شماره یک تفلیس اظهار داشت: زبان فارسی به عنوان یکی از زبان‌های تاثیرگذار در منطقه است و توسعه زبان فارسی در گرجستان و همچنین، زبان گرجی در ایران ‌می‌تواند به توسعه و تحکیم روابط دو کشور کمک کند.

سفیر کشورمان مطرح کرد: بسترهای توسعه روابط ما فراهم است لذا توسعه زبان می‌تواند به تقویت پیوندهای عمیق فرهنگی نیز کمک کند.

ادیب آمادگی سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان را برای کمک به توسعه زبان فارسی و آینده شغلی آنان اعلام کرد و پیشنهاداتی در خصوص اجرای برنامه‌هایی برای معرفی فرهنگ، تاریخ و سنت ایرانی از طریق پخش فیلم، جلسات قصه گویی، اجرای موسیقی مشترک ایرانی و گرجی، گارگاه‌های هنری و نقاشی و برگزاری جشنواره آشپزی ایرانی را داد.

بازدید فارسی آموزان از مدرسه ایرانی سفارت ایران در تفلیس برای تعامل هرچه بیشتر دانش آموزان و برگزاری برنامه‌های مشترک، برنامه ریزی جهت اعزام فارسی آموزان به اردوهای آموزشی برای ایجاد انگیزه بیشتر و ارتباط بین مدارس ایرانی و برقراری ارتباط بین مدارس ایرانی از طریق ویدئو کنفرانس از دیگر مواردی بود که از سوی سفیر کشورمان مطرح شد.

خانم کاپانادزه به اهمیت آموزش زبان فارسی در گرجستان اشاره کرد و گفت: برای توسعه زبان فارسی باید برنامه ریزی شود و واقعیت این است که در دوران سختی هستیم و اروپایی‌ها به شدت به دنبال توسعه و ترویج زبان خود هستند و علاقه‌مندی به آن زبان‌ها نیز بین دانش آموزان نسبت به زبان‌های شرقی بیشتر شده است.

مدیر مدرسه شماره یک تفلیس پیشنهاد داد که در این خصوص پرسشنامه‌ای تدوین تا دانش آموزان نیازهای واقعی خود را مطرح کنند و همچنین امتیازاتی که به فارسی آموزان تعلق گرفته و یا در آینده تعلق می گیرد برای آنان تشریح شود.

وی همچنین، اردوهای آموزشی و سفر به ایران را در یادگیری زبان بسیار مهم دانست و خواستار برنامه ریزی در این زمینه شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved