-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/29 - 06:07
  • 470
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بررسی برنامه‌های علمی و فرهنگی بین ایران و تایلند

در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی تایلند، زمینه‌های همکاری و برنامه‌های علمی و فرهنگی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی زارع بی عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند ضمن حضور در مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی تایلند با فرید دنینگیوت، رئیس این مرکز، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین در خصوص ترجمه و انتشار کتب فرهنگی و هنری ایران و برگزاری سمینارهای علمی و فرهنگی مشترک تبادل نظر کردند.

زارع بی عیب در سخنانی، با تشریح فعالیت‌های رایزنی فرهنگی کشورمان در تایلند، تعاملات فرهنگی و مطالعاتی بین دو مجموعه را رو به افزایش توصیف و بر لزوم توسعه اینگونه مناسبات تاکید کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند اظهار داشت: اگر ما فرهنگ‌ها را در باورها، ارزش‌ها، هنجارها، نمادها و اسطوره‌ها، آداب و رسوم، فناوری‌ها، مهارت‌ها و نوآوری خلاصه و سرمایه‌های کشورها در این موضوعات هدایت کنیم، مطمئنا در سطح جامعه آن کشورها می‌توان تاثیر گذاشت.

وی ادامه داد: باید در تعاملات فرهنگی علمی کشورها نقش آفرینی کرد و آموزش‌ها و سمینارها را جدی‌تر و با برنامه ریزی دقیق انجام داد.

زارع بی عیب افزود: برقراری ارتباط مناسب میان کشورها با نگاه علمی و مطالعاتی کار بسیار دقیق و حساب شده‌ای است و فرهیختگان کشورها راه دشواری را دارند، از این رو برای آگاهی بخشیدن و فعالیت دانشگاهی لزوم نگاه خاص به فرهنگ الزامی است.

وی تأکید کرد: در این رابطه باید در کنار برنامه‌های علمی به فرهنگ آموزش هم پرداخت تا کشورها در راستای گسترش علمی، فرهنگ جامعه را هم مدنظر قرار دهند تا قشر دانشگاهی علاوه بر آموختن مباحث علمی به فرهنگ کشورش هم بپردازد.

رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند پیشنهادهایی را در خصوص همکاری جهت برگزاری نشست‌ها، سمینارها، تعامل اندیشمندان و چاپ کتاب در راستای گسترش همکاری با مرکز مطالعات ارائه کرد.

فرید دنینگیوت، رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی تایلند نیز در سخنانی، گفت: با سابقه دیرینه‌ای که دو مرکز در حوزه روابط فرهنگی دارند، ما آمادگی کامل داریم با شما همکاری کنیم و برنامه‌های مشترک داشته باشیم.

وی با اشاره به ارتباطات سالیان گذشته گفت: موضوعات مطروحه از هر دو طرف باید پیگیری شود تا همکاری‌ها به صورت برنامه درآید . در خصوص نشست‌ها سالن این مجموعه در اختیار است که با دعوت از دانشمندان زمینه همکاری مجدد حاصل شود.

در پایان مقرر شد؛ چاپ دو کتاب حکومت اسلامی (ولایت فقیه) و کتاب خون دلی که لعل شد از طرف رایزنی پس از ترجمه جهت چاپ به مرکز فوق واسپاری شود و نشست‌هایی در زمینه‌های مختلف فرهنگی با حضور فرهیختگان دوکشور انجام پذیرد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved