-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/01/17 - 11:27
  • 204
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس اداره مفتیات مرکزی روسیه:

بدون شک،‌ رژیم صهیونیستی فرو خواهد پاشید

جمعی از علما و اندیشمندان مسلمان در نشست «مردم غزه را دریابید» که به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برپا شد، از بی‌عملی برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایت‌های رژیم‌ صهیونیستی و سیاست دوگانه مجامع بین‌المللی در قبال فلسطین انتقاد کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نشست که 16 فروردین‌ماه در آستانه روز جهانی قدس با حضور مفتی نفیع‌الله عشیرف، رئیس اداره دینی بخش آسیایی روسیه، حجت‌الاسلام و المسلمین موصلی، نماینده آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان، مفتی انار رمضانوف، رئیس اداره مفتیات مرکزی، معاونین اول مفتی آلبر کرگانوف، رئیس مجمع دینی مسلمانان روسیه، مفتی سیدو فوزی، رئیس اداره دینی مسلمانان اورال، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، حجت‌الاسلام و المسلمین بخت‌آور، رئیس مرکز اسلامی مسکو، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهی، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیه و برخی دیگر از رؤسای جمعیت‌ها و اندیشمندان شیعه و سنی مسکو برگزار شد، به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای توقف کشتار مردم فلسطین اشاره شد و از اینکه این قطعنامه الزام‌آور نیست، به عنوان مصداق تناقض و بی‌عدالتی در نظام بین‌الملل یاد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: اساس و بنیان سازمان همکاری اسلامی در سال ۱۹۶۷ برای حمایت از مردم فلسطین و در پی آتش‌سوزی در مسجد الاقصی تشکیل شد اما جای تعجب دارد که چرا امروز که مردم فلسطین را به آتش می‌کشند، خبری از آن نیست.

جلالی افزود: شاید اگر وقایع اخیر غزه نبود، به این صورت آشکار نمی‌شد که برخی حکومت‌ها در کشورهای اسلامی، مطابق با اصول و ارزش‌های اسلامی گام برنمی‌دارند و نسبت به آنها بی‌تفاوت هستند.

وی اظهار داشت: در روسیه امروز مدیریت حکیمانه‌ای وجود دارد؛ همچنان‌ که نوع تعامل این کشور با ادیان الهی، تعامل ویژه‌ای است. اینکه کمی آن طرف‌تر در برخی کشورهای اروپایی قرآن کریم را به آتش می‌کشند و به پیامبر ما توهین می‌کنند اما در روسیه، آقای پوتین در سفر به داغستان، قرآن کریم را در آغوش می‌کشد، این رفتار حکیمانه برای ما ارزشمند است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین موصلی، نماینده آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق در روسیه طی سخنانی بر اهمیت اقدامات فوری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین تاکید کرد.

مفتی انار رمضانوف، رئیس اداره مفتیات مرکزی روسیه نیز در این نشست، اهمیت حرکت جمعی کشورهای مخالف جریان شر در جهان برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی را مهم دانست و گفت: بدون شک،‌ رژیم صهیونیستی که بر پایه ظلم و بی‌عدالتی بنا نهاده شده فرو خواهد پاشید.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved