-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/28 - 13:39
  • 369
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس اتحادیه طراحان مد و لباس اندونزی:

بانوان ایرانی در طراحی، نقش و نگاره‌ها زبانزد هستند

خانم جنی در همایش مد و لباس اسلامی گفت: بانوان ایرانی در طراحی، نقش و نگاره‌ها زبانزد هستند و بارزترین نمونه آن در فرش‌های دست بافت است که جهانیان علاقه مند به این هنر هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در همایش مد و لباس اسلامی گفت: مناسبات و اشتراکات  دو کشور ایران و اندونزی در زمینه‌های مختلف تسهیل کننده برنامه‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای تنوع پوشش بانوان است ، افزود: تنوع فرهنگی خصوصا آداب و رسوم هم مانند کشور اندونزی دارای امتیازات ویژه و مختص هر منطقه در ایران است.

ابراهیمی مطرح کرد : بانوان ایرانی نیز در حاضر حجاب اسلامی  را انتخاب کرده اند و من از جامعه طراحان مد و لباس اندونزی می خواهم با پوشش و سبک زندگی ایرانیان خصوصا بانوان ایرانی بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه سخنانش، خاطر نشان کرد: از برنامه‌های مهم رایزنی فرهنگی برگزاری دوره‌های آشنایی با آداب و رسوم ایرانیان است که در آینده نزدیک با همکاری مؤسسات فرهنگی در اندونزی اجرایی خواهد شد.

خانم ماکاراتی، رئیس مؤسسه رفیففه نیز با تقدیر و تشکر از رایزنی فرهنگی ایران  در حمایت از جامعه طراحان مد و لباس اسلامی اندونزی گفت : تنوع فرهنگی در ایران بسیار جذاب و زیباست و به اعتقادم دو کشور مسلمان ایران و اندونزی می‌توانند در حوزه پوشاک اسلامی همکاری‌های خوبی داشته باشند.

وی اظهار داشت: نمایشگاه پوشاک اسلامی با محوریت دو کشور مسلمان ایران و اندونزی ابتکار خوبی برای اشنایی جامعه طراحان با یگدیگر است.

خانم جنی، رئیس اتحادیه طراحان مد و لباس اندونزی هم در این نشست، گفت : ایران کشوری زیبا و دارای مردمان بسیار خونگرم و مهمان نوازی است.

وی افزود: من علاقه مند هستم از نزدیک با ایران و آداب و رسوم ایرانیان آشنا شوم.

رئیس اتحادیه طراحان مد و لباس اندونزی خاطر نشان کرد: بانوان ایرانی در طراحی، نقش و نگاره‌ها زبانزد هستند و بارزترین نمونه آن در فرش‌های دست بافت است که جهانیان علاقه مند به این هنر هستند.

در پایان این مراسم که با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مؤسسات ( طراحان مد-  رفیفه اندلس- رویال رایا رانوی – ساری ایو مرتا تیلار- بوچری-  مختلف) برگزار شد   از  مؤسسات و طراحان مد و لباس اسلامی فاخر با اهدای هدایایی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved