-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/13 - 12:17
  • 430
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید نماینده فرهنگی کشورمان از نمایشگاه «عروسک و نقاشی» بمبئی

امان اله صیادی از نمایشگاه «عروسک و نقاشی» در گالری بجاج (بزاز) بمبئی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتبااطت اسلامی، امان اله صیادی، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی با حضور در نمایشگاه «عروسک و نقاشی» در گالری بجاج (بزاز) با کار مشترک 2 خواهر به نام‌های ندا و نها پارخ آشنا شد و با هنرمندان هندی پیرامون نمایشگاه‌های مشترک گفت‌وگو کرد.

خانم «نها پارخ» بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه و قسمت عروسکی آن، احیای سنت عروسک‌سازی و شناساندن هنر عروسک‌سازی و نشان دادن اقوام گوناگون در هند است. عروسک‌های در معرض نمایش در این نمایشگاه هر کدام معرف قوم و نمادی از یک فرهنگ هند هستند.

خانم «ردا پارخ» نیز درباره آثار نقاشی خود که با قلم و مرکب است، توضیحاتی را ارائه داد و گفت: هر کدام از تابلوها بیانگر احساسات افراد جامعه است. پس از کرونا و قرنطینه سراسری مردم جامعه نگاهی دیگری به مسائل دارند.

صیادی در سخنانی، پیرامون برگزاری این نمایشگاه و به نمایش گذاشتن پوشش اقوام در فرهنگ‌های مختلف، توضیحاتی در خصوص محصولات تولیدی مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایران مطرح کرد.

نماینده فرهنگی کشورمان در بمبئی به رسم یاد بود عروسک‌های دارا و سارا رابه خانم نها پارخ اهدا کرد و ایشان نیز ضمن ابراز خوشنودی این عروسک‌ها را در کنار سایر عروسک‌های کشورهای دیگر با هدف پوشش اقوام ایرانی قرار داد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved