-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/13 - 07:48
  • 866
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از کلاس‌های آموزش زبان فارسی در روسیه

محمدرضا بهمنی، معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از کلاس‌های آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این برنامه که برای دو گروه مقدماتی و میانی فارسی‌آموزان دوره پانزدهم صورت گرفت، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی کشورمان، حمیدرضا غلامزاده، معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران و ماریا گن، مسئول بخش آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی نیز حضور داشتند.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به پیشینه برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی و استقبال خوب فارسی‌آموزان، معاون فرهنگی سازمان را در جریان روند و نحوه به کابرگیری اصول تدریس در این دوره‌ها قرار داد.

بهمنی، معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با فارسی‌آموزان و مدرس آنها، سؤالاتی در خصوص علت علاقه‌مندی آنان به یادگیری زبان فارسی و روند پیشرفت آنان مطرح کرد.

فارسی‌آموزان دوره میانی که حدود شش ماه از آغاز فراگیری زبان فارسی آنها گذشته ضمن ابراز علاقه به فرهنگ و تمدن ایران و زبان فارسی، تمایل خود را به گذراندن ادامه دوره‌ها و سفر به ایران جهت تقویت دانش زبانی ابراز داشتند.

مدرس گروه میانی در مورد نیاز به تدوین کتب آموزشی مختص فارسی‌آموزان روس زبان و دشواری تدریس زبان فارسی در دو بخش محاوره و رسمی، مطالبی را عنوان کرد.

در دیدار از کلاس گروه مقدماتی، فارسی‌آموزان از تجربه‌های خود در زندگی روزانه به زبان فارسی صحبت کردند و در ادامه، بهمنی به برخی سؤالات فارسی‌آموزان درباره ایران، جاذبه‌های فرهنگی هنری کشورمان پاسخ گفت.

شایان ذکر است، محمدرضا بهمنی جهت دیدار با برخی مقامات فرهنگی هنری و دانشگاهی روس و همچنین بازدید از مراکز توسعه فناوری‌های دیجیتال، رسانه‌‌ای و فضای مجازی و مذاکرات درباره گسترش روابط دو کشور در این زمینه‌ها در روسیه بسر می‌برد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved