-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/04 - 13:02
  • 583
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلای معلی (دانشگاه سبطین)

در تاریخ پنجشنبه 25 خردادماه سال جاری دکتر محمد رضا بهمنی خدنگ؛ معاون همکاری های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دکتر مهدی مولایی؛ مدیر کل همکاری های رسانه‌ای و فضای مجازی این سازمان همراه با دکتر محمدجواد نجفی مسئول علمی دانشگاهی رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در عراق ضمن دیدار و جلسه با ریاست و برخی از معاونین و اساتید شعبه کربلای معلی دانشگاه علوم پزشکی تهران (دانشگاه سبطین) از بخش های مختلف این دانشگاه بازدید نمودند و از نزدیک در جریان ظرفیت‌های این دانشگاه ایرانی در عراق قرار گرفتند.

به  گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ابتدای جلسه محمد شریعتی؛ قائم مقام شعبه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن خوش آمد گویی به هیئت اعزامی، گزارش کاملی از وضعیت دانشگاه سبطین از سیر راه اندازی و اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت در عراق تا افتتاح شعبه و جذب دانشجو و برنامه‌های آموزشی دانشگاه ارائه نمودند و از همکاری های رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در عراق در سیر مراحل راه اندازی و افتتاح شعبه که چند سال به طول انجامید تشکر نمودند. ایشان ابراز نمودند: این دانشگاه بر اساس متدهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی در تهران فعالیت می کند و کیفیت آموزش در کربلا با تهران برابری می نماید. تنها اینکه زبان آموزشی در این دانشگاه انگلیسی بوده و دانشجویان در بدور ورود موظف به اخذ نمره قابل قبول در تعیین سطح مهارت های آموزش زبان انگلیسی می باشند.

وی خاطر نشان نمود در سال اول راه اندازی این دانشگاه تعداد تعداد دویست و چهار نفر دانشجوی عراقی در سه رشته ی پزشکی، فیزیوتراپی و پرستاری در شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلای معلی (سبطین علیهما السلام ) با برنامه تدریس و حضور تعداد چهل و دو نفر از اساتید برجسته حوزه های مختلف پزشکی در حال تحصیل می‌باشند و از چشم انداز دانشگاه سبطین برای آموزش های تخصصی پزشکی در آینده خبر داد. سپس بهمنی ضمن ابراز خرسندی از بازدید صورت گرفته، چشم انداز و افق دانشگاه سبطین را درست و مبتنی بر نیاز حوزه پزشکی در کشور عراق دانستند و راه اندازی این دانشگاه در عراق را الگویی مناسب برای راه اندازی شعب دانشگاههای ایرانی در خارج از کشور معرفی نمودند و از زحمات و اقدامات صورت گرفته تشکر و قدردانی نمودند. در ادامه جلسه دکترمحمدجواد نجفی؛ مسئول بخش علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی نیز استقبال و بازتاب راه اندازی و عملکرد این دانشگاه در عراق را مثبت ارزیابی نمود و گفت سال تحصیلی بعدی در عراق، حتما میزان درخواست برای ثبت نام در این دانشگاه نسبت به سال تحصیلی جاری بیشتر خواهد بود و از تلاش برای ایجاد تعاملات و ارتباطات دانشگاهی سایر دانشکده های علوم پزشکی عراق با این دانشگاه و سایر دانشگاه های نمونه ج.ا.ایران در حوزه پزشکی بر اساس شناخت نیازهای موجود در کشور عراق  و معرفی ظرفیت های طرف ایرانی خبرداد. در ادامه این بازدید هیئت اعزامی همراه با ریاست دانشگاه سبطین با حضور در کلاس آناتومی دکتر حسن زاده (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران) از نزدیک با فرآیند آموزش در این دانشگاه آشنا و با دانشجویان عراقی و برخی از اساتید ایرانی حاضر به گفت و گو پرداختند.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved