-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/10 - 09:52
  • 124
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید مسئول خانه فرهنگ کشورمان از نمایشگاه نقاشی آبرنگ هنرمند معروف ایالت بلوچستان

سید ابوالحسن میری از نمایشگاه نقاشی آبرنگ خدای رحیم، هنرمند خوشنویس و نقاش معروف ایالت بلوچستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید ابوالحسن میری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته به دعوت خدای رحیم، هنرمند خوشنویس و نقاش معروف ایالت بلوچستان به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه آثار نقاشی «آبرنگ» وی واقع در «مرکز فرهنگی راه ابریشم» واقع در خیابان جناح شهر کویته حضور یافت.

این نمایشگاه به نوع خود اولین رویداد فرهنگی کویته است که جاذبه‌های گردشگری و چشم انداز طبیعی ایالت بلوچستان را این هنرمند با آبرنگ به تصویر کشیده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، علاوه بر مسئول خانه فرهنگ ایران عده‌ای از هنرمندان هنرهای نقاشی، مجسمه سازی، خطاطی و مینیاتور از جمله استاد کلیم الله، مبارک شاه، مظهر حمید، عبدالوحید، فهیم بلوچ، اشفاق شاه و نصیر بلوچ معاون، رئیس شورای ملی هنر پاکستان حضور داشتند.

میری از آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه بازدید کرد و خدای رحیم، میزبان این برنامه درباره آثار خود به ایشان توضیحاتی ارائه داد.

در حاشیه نمایشگاه، وابسته فرهنگی کشورمان در کویته به همراه کلیم الله، عضو پیشین شورای هنر بلوچستان و مبارک شاه، از هنرمندان ارشد شهر کویته (برادرزاده جمال شاه وزیر فرهنگ فدرال پاکستان در دولت انوارالحق کاکر) درباره زمینه‌های همکاری در حوزه فرهنگ و هنر از جمله برگزاری هفته‌های فرهنگی ایالت بلوچستان و استان سیستان و بلوچستان در شهر کویته و یا گوادر و نیز از تبادل گروه‌های هنری و برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان دو کشور گفت‌وگو کرد.

وی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با شبکه خبری GTV News مصاحبه کرد و ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین استعدادهای هنری در ایالت بلوچستان درباره فرصت‌های همکاری در حوزه هنر بین ایالت بلوچستان پاکستان و ایران مطالب و پیشنهاداتی بیان داشت.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved