-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/16 - 09:13
  • 421
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید رایزن فرهنگی کشورمان در آنکارا از نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان افغانستان

سید قاسم سیدان‌ناظمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا از نمایشگاه نقاشی خوشنویسی برگرفته از آثار هنرمندان افغانستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت یکصد و چهارمین سالروز استقلال افغانستان، نمایشگاه نقاشی برگرفته از آثار هنرمندان افغانستان با حضور سفرا، نمایندگان سیاسی و فعالان فرهنگی و هنری و سید قاسم سیدانناظمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا افتتاح شد.

سیدانناظمی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری و تلاش آنها در معرفی فرهنگ و هنر افغانستان به اشتراکات فرهنگی میان ایران و افغانستان اشاره و بر ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های علمی و گسترش تعاملات فرهنگی میان کشورهای مسلمان تأکید کرد.

وی افزود: هنر نیازی به مترجم ندارد و هنرمند می‌تواند همیشه بدون کلام با تمام انسان‌ها ارتباط برقرار کند. از این رو است که می‌توان گفت هنر بدون مرز است.

رایزن فرهنگی کشورمان در آنکارا اضافه کرد: اشتراکات متعدد بین ایران و افغانستان هم ظرفیت بالایی دارد که می‌توان از آن برای پیشرانی در حوزه‌های دیگر هم بهره گرفت.

سیدانناظمی ضمن بازدید از آثار خوشنویسی فرهادی، هنرمند خوشنویس افغان، با وی به گفت‌وگو پرداخت و به صورت سمبولیک جمله «افغانستان جان» را با قلم و مرکب بر روی کاغذ ابروباد به خط نستعلیق نوشت و به رسم اشاعه صلح و دوستی به عنوان هدیه به سفیر کشور افغانستان هدیه کرد.

فرهادی از سال‌ها شاگردی خویش نزد اساتید بزرگ خوشنویسی ایران سخن گفت و به رسم یادبود جمله «چو ایران نباشد تن من مباد» را به خط شکسته نستعلیق خوشنویسی نوشت و توسط سفیر افغانستان به رایزن فرهنگی کشورمان تقدیم کرد.

در جریان این بازدید، سفیر کشور افغانستان گفت: روابط دیرینه کشور ایران و افغانستان بر هیچکس پوشیده نیست و در واقع ما اگرچه دو دولت مجزا هستیم ولیکن یک ملت هستیم.

شایان ذکر است، این نمایشگاه با حضور 10 هنرمند افغان و حدود 70 اثر از آثار نقاشی به سبک‌های مختلف سنتی و مدرن، معرق‌کاری، خوشنویسی، فرش و ... به مناسبت یکصد و چهارمین سال استقلال افغانستان در محل سفارت این کشور در شهر آنکارا برپا شده بود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved