-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/27 - 07:11
  • 121
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید رایزن فرهنگی کشورمان از مؤسسه مالزیایی مطالعات هان

حبیب رضا ارزانی ضمن بازدید از مؤسسه مالزیایی مطالعات هان، در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت و درباره فضای تعاملات فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنابر دعوت خانم سانگ پوه لان، مدیر مؤسسه مالزیایی مطالعات هان، حبیب رضا ارزانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی از این مجموعه فرهنگی بازدید کرد.

در بدو ورود خوشامدگویی از رایزن فرهنگی کشورمان با سرودخوانی بچه‌های مهد کودک به زبان ماندارین صورت پذیرفت و سپس دسته گلی به ایشان تقدیم شد.

در ادامه ضمن معرفی مجسمه‌های کنفوسیوس و شاگردان 12 گانه او توسط مدیر مرکز درباره آیین کنفوسیوس و پذیرش همگان در مکتب او صحبت شد.

همچنین، ضمن بازدید از مجموعه و کتابخانه ارزشمند مرکز، درباره فضای تعاملات فرهنگی گفت‌وگو به عمل آمد و دعوت از مدیر مؤسسه برای حضور در ایران و بازدید از مجموعه‌های تعلیم و تربیت ایران و تبادل تجربیات و روش‌ها برای آموزش خردسالان و نونهالان از مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت.

با توجه به اینکه خانم سانگ پوه لان، مدیر این مؤسسه از اساتید مبرز و مورد اعتماد مردم چینی مقیم مالزی است با ایشان درباره آرا و اندیشه‌های کنفوسیوس و باور به خالق یا ذات انسانی و تئوری بیگ بنگ و برخی از آموزه‌های اخلاقی کنفوسیوس و آموزه‌های اخلاقی اسلام بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

در این مراسم، رایزن علمی سفارت، کارشناس فرهنگی رایزنی فرهنگی و ایرانیان و مدیران فرهنگی هنری مقیم مالزی نیز حضور داشتند.

مجموعه مالزیایی مطالعات هان MAHANS  با هدف حفظ و ترویج فرهنگ و زبان چینی در سال 2009 میلادی احداث شده و با معماری زیبا و ارزشمند خود، باعث جلب نظر و توجه هر بیننده‌ای می‌شود.

این ساختمان براساس هشت خصلت از دیدگاه کنفوسیوس در قالب هشت مجموعه دایره‌ای شکل که در محیط مرکزی قرار دارند، ساخته شده است و به گونه‌ای بسیار زیبا با یکدیگر مرتبط هستند.

در این مجموعه که متمرکز بر روی آموزش فرهنگ و زبان چینی است؛ آموزش‌ها از سن سه سالگی آغاز می‌شود و قالب‌های مختلفی برای آموزش وجود دارد. آموزش پیش دبستانی، دبستان، آموزش برای پدران و مادران، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی، اردوهای مختلف برای علاقه‌مندان و کلاس‌های مختلف هنری که غالب برنامه‌ها به زبان ماندارین (ماندارین استاندارد به‌عنوان زبان رسمی جمهوری خلق چین و زبان رسمی جمهوری چین (تایوان) و یکی از زبان‌های رسمی سنگاپور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved