-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/03 - 09:32
  • 99
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید رایزن فرهنگی کشورمان از شعبه جدید دانشگاه آزاد اسلامی در بغداد

حجت‌الاسلام اباذری در بازدید از شعبه جدید دانشگاه آزاد اسلامی در بغداد گفت: شعبه جدید دانشگاه آزاد می‌تواند به تقویت همکاری‌های علمی و فرهنگی بین دو کشور کمک کند و به ارتقاء سطح آموزش و پژوهش در این منطقه بپردازد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و محمدجواد نجفی، مسئول بخش علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی به همراه رحمان مرتضوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شعبه عراق، از شعبه جدید دانشگاه آزاد اسلامی در بغداد بازدید کردند.

حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری در جریان این بازدید گفت: افتتاح شعبه جدید دانشگاه آزاد اسلامی در بغداد، نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل توجه در روابط علمی و فرهنگی میان دو کشور است. این شعبه که در مراحل نهایی آماده‌سازی است، می‌تواند به تقویت همکاری‌های علمی و فرهنگی کمک کند و به ارتقاء سطح آموزش و پژوهش در این منطقه بپردازد.

محمدجواد نجفی، مسئول بخش علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی کشورمان، اظهار داشت: شعبه جدید دانشگاه آزاد اسلامی با امکانات لازم و برنامه‌های آموزشی پیشرفته، آماده است تا نیازهای علمی و پژوهشی دانشجویان متقاضی عراقی در این رشته‌ها را تأمین کند.

وی ادامه داد: بازدید امروز تأکید بر اهمیت این دانشگاه برون مرزی ایران و تلاش‌های صورت گرفته برای تأمین بهترین شرایط آموزشی در این دانشگاه است.

رحمان مرتضوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شعبه عراق نیز در این بازدید، گفت: خوشحالیم که مراحل نهایی آماده‌سازی شعبه جدید دانشگاه آزاد اسلامی در بغداد به خوبی پیش می‌رود. این دانشگاه با تجهیزات و امکانات پیشرفته خود در حال آماده‌سازی برای ارائه آموزش‌های کیفی و پاسخگویی به نیازهای علمی منطقه است.

وی افزود: با افتتاح رسمی نزدیک، انتظار می‌رود که این دانشگاه نقش مهمی در ارتقاء سطح علمی و پژوهشی ایفا کند.

بازدید از شعبه جدید دانشگاه آزاد اسلامی در بغداد به‌عنوان مرحله‌ای از آماده‌سازی برای افتتاح رسمی، نشان‌دهنده اهمیت بالای این پروژه در تقویت روابط علمی و فرهنگی میان ایران و عراق است. این افتتاح نه تنها فرصتی برای ارتقاء سطح آموزش و پژوهش در منطقه به شمار می‌رود، بلکه به گسترش حضور علمی ایران در منطقه نیز کمک خواهد کرد.

شعبه جدید دانشگاه آزاد اسلامی در بغداد که در حال آماده‌سازی نهایی برای افتتاح رسمی است، در منطقه السیدیه بغداد واقع شده است. این شعبه با مساحتی بالغ بر 9000 متر مربع، شامل دانشکده مهندسی با سه رشته تحصیلی (مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و مهندسی عمران)، 10 آزمایشگاه و کارگاه تخصصی، 15 کلاس مجهز و ساختمان اداری با دفاتر مدیریتی و اتاق‌های کنفرانس است. همچنین، امکانات رفاهی مانند رستوران و کافی‌شاپ برای دانشجویان و کارکنان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved