-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/10 - 07:30
  • 404
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید رایزن فرهنگی کشورمان از رصدخانه ملی ستاره‌شناسی ژاپن

علی سعادتقلی‌پورآذر از رصدخانه ملی ستاره‌شناسی ژاپن در شهر چوفو استان توکیو بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی سعادتقلی‌پورآذر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن به همراه ساوادا، نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در توکیو ضمن بازدید از رصدخانه ملی ستاره‌شناسی ژاپن در شهر چوفو استان توکیو با تاکاشی شیباتا، تقویم‌شناس رصدخانه ملی ستاره‌شناسی ژاپن در محل رصدخانه ملی این کشور دیدار کرد.

سعادتقلی‌پورآذر ضمن اعلام آمادگی بخش‌های علمی کشور برای عقد تفاهم‌نامه‌های علمی با مراکز علمی ـ دانشگاهی توکیو از تاکاشی شیباتا درخواست کرد تا زمینه لازم برای تحقق این مهم فراهم شود.

رایزن فرهنگی کشورمان با بیان توضیحاتی در خصوص توانمندی‌های ایران در بخش‌های علمی، از آمادگی برای بازدیدهای متقابل و برگزاری نشست‌های تخصصی بین دو کشور خبر داد.

تاکاشی شیباتا، تقویم‌شناس رصدخانه ملی ستاره‌شناسی ژاپن علاقه‌مندی خود را به فرهنگ و مردم ایران زمین ابراز کرد و گفت: برخی اوقات تاریخ ایران به ویژه تاریخ مربوط به فعالیت‌های علمی در گذشته را مطالعه کرده‌ام.

در ادامه این دیدار، رایزن فرهنگی کشورمان از بخش‌های مربوط به «فضای استریوسکوپی سامانه خورشیدی، کهکشان راه شیری و کل گیتی» بازدید کرد و در خصوص نرم افزاری که توسط  تیم تحقیقاتی ایشان تهیه شده است نیز توضیحاتی به زبان انگلیسی داد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved