-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/18 - 07:35
  • 392
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید رایزن فرهنگی کشورمان از دانشگاه فراهیدی عراق

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری از دانشگاه فراهیدی عراق بازدید کرد و راه‌های گسترش همکاری‌های علمی دو جانبه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و نجفی، مسئول علمی ـ ‌دانشگاهی رایزنی فرهنگی کشورمان به همراه عبدخدایی، رئیس شورای بین‌الملل و بازارگان، رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف از دانشگاه فراهیدی عراق بازدید و با مدیران و برخی از رؤسای دانشکده‌های این دانشگاه به گفتگو نشستند.

در این دیدار، طارق حفظی الخیاط به معرفی تاریخچه، امکانات و زیرساخت‌های دانشگاه فراهیدی پرداخت و گفت: دانشگاه فراهیدی با  11 سال قدمت، کار خود را با زبان عربی و رسانه آغاز کرد. پس از آن رشته‌های مهندسی و داروسازی و دندانپزشکی به آن افزوده شد. در حال حاضر این دانشگاه 9 دانشکده و 28 بخش علمی با 25 هزار دانشجو، 1115 عضو هیئت علمی در فضایی به مساحت  125 هزار متر مربع را شامل می‌شود.

در این نشست، درخواست تأسیس شعبۀ دانشگاه صنعتی شریف در فضای دانشگاه فراهیدی عراق مطرح و بررسی شد و بر گسترش همکاری‌های علمی دو جانبه در سطح تحصیلات تکمیلی تأکید به عمل آمد.

همچنین، دو طرف از هرگونه همکاری علمی میان دو کشور استقبال کرده و پیشنهاد تأسیس و ترویج پارک‌های علم و فناوری در عراق را مطرح کردند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved