-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/13 - 08:54
  • 369
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید رایزن فرهنگی ایران از نمایشگاه بین المللی گردشگری قطر

رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در دوحه در بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری قطر با نمایندگان بخش های مختلف گردشگری قطر و دیگر کشورهای حاضر در این نمایشگاه دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نمایشگاه که در محل نمایشگاه های بین الملل قطر در منطقه الدفنة شهر دوحه به مدت سه روز برگزار شد، شرکت‌‌ها، موسسات و نمایندگانی از بخش‌‌های دولتی و بخش خصوصی 60 کشور جهان شرکت داشتند و به معرفی ظرفیت های خود در حوزه گردشگری پرداختند.

در نخستین روز و در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نیز که با حضور شیخ محمد بن حمد بن قاسم آل ثانی وزیر تجارت و صنایع قطر، سعد بن علی الخرجی رئیس گردشگری قطر (قطر للسیاحة) و شخصیت های برجسته اقتصادی این کشور همچون شیخ فیصل بن قاسم سرمایه دار مشهور قطری برگزار شد، علی بختیاری رایزن فرهنگی کشورمان حضور یافت.

بختیاری در بازدیدی مفصل از غرغه های مختلف این نمایشگاه با مسئولان و نمایندگان بخش های مختلف گردشگری کشور قطر به بحث و رایزنی درباره تعاملات دو کشور در حوزه گردشگری به ویژه سازماندهی اعزام گردشگر به دو کشور پرداخت.

در این گفتگوها علاوه بر بحث برای ورود گردشگران قطری به کشورمان، درباره تسهیلات بیشتر برای ورود گردشگران کشورمان با هزینه های کمتر به قطر نیز بحث و گفتگو شد.

در این بازدید همچنین تعاملات فرهنگی با مسئولان غرفه های دیگر کشورها از جمله، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و ونزوئلا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رایزن فرهنگی کشورمان همچنین گفتگوی مفصلی با آقای کارلوس ماتا فیگوروا سفیر ونزئولا در قطر درباره توسعه مناسبات فرهنگی و گردشگری بین دو کشور داشت.

شایان ذکر است که سعد بن علی الخرجی، اخیرا با حکم امیر قطر به عنوان رئیس جدید گردشگری قطر منصوب و جایگزین اکبر الباکر شد.

 

. .

. .

تصاویر

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved