-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/24 - 09:26
  • 401
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید دانشجویان مدرسه زبان فارسی از رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد

دانشجویان استرالیایی، اسکاتلندی، آمریکایی و مجار از دانشگاه‌های ادینبورگ اسکاتلند، سیدنی استرالیا، وین اتریش و سگد مجارستان «مدرسه تابستانی زبان فارسی» از رایزنی فرهنگی کشورمان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهار دانشجوی استرالیایی، اسکاتلندی، آمریکایی و مجار از دانشگاه‌های ادینبورگ اسکاتلند، سیدنی استرالیا، وین اتریش و سگد مجارستان که برای شرکت در مدرسه تابستانی زبان فارسی دانشگاه بلگراد به صربستان سفر کرده‌اند از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان بازدید و با امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کردند.

سعید صفری، استاد زبان فارسی دانشگاه بلگراد اظهار داشت: مرکز مطالعات فارسی در دانشکده فیلولوژی با همکاری دانشگاه بلگراد امسال اقدام به برگزاری نخستین مدرسه تابستانی زبان فارسی کرد و چهار دانشجو از طریق دانشگاه‌هایی که در آن تحصیل می‌کنند برای شرکت در این دوره تابستانی معرفی شدند.

سپس، دانشجویان ضمن معرفی خود و زمینه‌های تحصیلی، عشق و علاقه به ادبیات و زبان فارسی را انگیزه اصلی در انتخاب و یادگیری این زبان معرفی کردند.

پورپزشک، رایزن فرهنگی کشورمان به شاخص‌های مهم رشد و پیشرفت ایران امروز پرداخت و ظرفیت‌های کشورمان در زمینه هنری و فرهنگی سالانه جشنواره‌های بین‌المللی مهم جهان را نام برد.

وی به دانشجویان توصیه کرد در اولین فرصت به ایران سفر و واقعیات را از نزدیک مشاهده کنند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved