-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/17 - 13:02
  • 497
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید از مدارس و مراکز آموزش زبان فارسی ایروان

در ادامه دیدارها از مدارس و مراکز آموزش زبان فارسی در ارمنستان و پیگیری چگونگی روند پیشرفت کمی و کیفی یادگیری زبان فارسی در این مراکز و توزیع کتب آموزش فارسی و منابع آموزشی برای این کلاس‌ها، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه مورخ 16 آبان (7 نوامبر 2023) از دو مدرسه شماره ۶۱ و ۳۶ شهر ایروان که آموزش زبان فارسی در آنجا تدریس می‎‌شود، دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در  این دیدار که با استقبال کم نظیر دانش آموزان ارمنی همراه بود، آقای اسدی موحد از نزدیک در جریان برنامه‌های آموزش زبان فارسی این مدارس قرار گرفت. در ابتدای ورود به هر یک از این مدارس که در مناطق مختلف شهر ایروان قرار دارد دانش آموزان با اجرای برنامه‌های متنوع  فرهنگی  و ادبی، خوشحالی خود را از حضور در این کلاس‌ها و فراگیری زبان شیرین فارسی ابراز و با خواندن شعر و دکلمه‌های زیبا تسلط و علاقه خود را به زبان شیرین فارسی ابراز کردند.

پس از توضیحات مدیران این مدارس و آموزگاران این کلاس‌ها که دارای تحصیلات عالی در زمینه آموزش زبان فارسی هستند. اسدی موحد، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، ضمن تقدیر و تشکر از ابراز علاقه کارکنان و دانش آموزان مدارس یاد شده، این اقدامات ارزنده ،جذاب و نیز یادگیری بسیار جالب زبان فارسی توسط دانش‌آموزان ارمنی را مایه گسترش روابط فرهنگی پایدار و آینده‌ای امیدوار کننده برای هرچه مستحکم‌تر شدن ارتباطات دو ملت دانست.

اسدی موحد با تاکید بر علاقه‌مندی و تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی به این اقدامات تحسین برانگیز، بر اجرای برنامه‌های دانش‌افزایی و آشنایی با مراکز علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای مدیران و معلمان این مدارس و دانش آموزان سطوح بالاتر و حائزین رتبه برتر فراگیری زبان فارسی در ایروان و تهران  تاکید کرد.

ایشان در ادامه گفت: سفر مدیران مدارس و دیدار آنها از ایران و مراکز علمی و دانشگاهی گام بلندی در تشویق و ایجاد انگیزه برای توسعه زبان فارسی در مدارس ارمنستان می‌باشد و از طرفی برگزاری دوره‌های دانش افزایی برای معلمان در تهران و ایروان یک امر ضروری است که تلاش می‌کنیم با مساعدت بنیاد سعدی و دیگر مراکز علمی، این مهم عملی گردد.

 

وی ابراز امیدواری کرد تهیه و توزیع کتاب‌های آموزشی برای سایر مقاطع تحصیلی نیز در برنامه‌های آتی  نهادهای متولی مثل بنیاد سعدی قرار گیرد.  زیرا کتاب‌های موجود برای برنامه‌های آموزشی و مقاطع مختلف کافی نیست.

در پایان مقرر شد به منظور آشنایی فارسی آموزان با تاریخ و تمدن ایران ، برنامه های فرهنگی  مثل عید نوروز و شب یلدا با کمک رایزنی تنظیم و اجرا شود.

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved