-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/28 - 10:11
  • 435
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استاد دانشگاه ملی اوراسیا:

ایران کشوری بزرگ با تاریخ، تمدن و فرهنگی کهن است

بالژان کالمشاریف در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ با تاریخ، تمدن و فرهنگی کهن است، گفت: بی صبرانه منتظر هستم در سفر به ایران، پیشرفت‌های این کشور را از نزدیک مشاهده کنم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آستانه عزیمت تعدادی از اساتید گروه دین شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ملی اوراسیا جهت شرکت در مدسه تابستانی فارابی به تهران، بالژان کالمشاریف، استاد دین‌شناسی دانشگاه ملی اوراسیا و علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

کالمشاریف در سخنانی، با اشاره به علاقه‌مندی خود با فرهنگ غنی ایران زمین گفت: به خوبی با تاریخ و فرهنگ ایران آشنایی دارم. ایران کشوری بزرگ با تاریخ، تمدن و فرهنگی کهن است و ما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم به خوبی از تجربیات همسایه قدرتمند خود بهره برداری لازم و شایسته را ببریم.

این استاد دانشگاه افزود: جمهوری اسلامی ایران با رهبری هوشمند و مدیریت موفق خود بیش از 40 سال است که در برابر قدرت‌های بزرگ جهان ایستادگی کرده و علیرغم همه تحریم‌ها و تهدیدها با صلابت، مسیر تحول و پیشرفت خود را به خوبی طی می‌کند.

وی اظهار داشت: بی صبرانه منتظر هستم در سفر به ایران، پیشرفت‌های این کشور را از نزدیک مشاهده کنم. علاقه‌مندم در آینده زبان فارسی در سطح مطلوب بیاموزم، تا بهتر بتوانم هویت و تاریخ خود را بشناسم و به مردم کشورم معرفی کنم.

تشکیل کمیته علمی مشترک فارابی

طالبی‌متین، رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور گفت: خوشبختانه پس از سفر خردادماه سال گذشته رئیس جمهور محترم قزاقستان به تهران و امضای چندین تفاهم‌نامه مسیر فعالیت‌های فرهنگی هموار شده به ویژه آنکه در ملاقات رئیس جمهور قزاقستان با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و پیشنهاد ایشان مبنی بر استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی در زمینه فارابی و تشکیل کمیته علمی مشترک فارابی و متعاقباً پذیرش آن از سوی رئیس جمهور قزاقستان، دو کشور تلاش می‌کنند بتوانند اراده مقامات عالی دو کشور را جامع عمل بپوشانند.

وی ادامه داد: برگزاری دوره تابستانی مدرسه فارابی برای اساتید قزاقی و همچنین، ترجمه کتاب در مسیر احیای آثار حکیم ابونصر فارابی به زبان قزاقی از جمله مهمترین فعالیت‌ها جهت معرفی این فیلسوف و اندیشمند فرزانه به مردم قزاقستان است.

رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی مناسب در این بخش و با مساعی یکدیگر همکاری‌ها از عمق و غنای لازم برخوردار باشد و امید است با تشکیل کمیته علمی فارابی در آینده سرعت بیشتری به فعالیت‌های فی‌مابین در زمینه معرفی فارابی و آثار ارزشمند ایشان داشته باشیم.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved