-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/09 - 08:03
  • 209
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در نشستی مطرح شد؛

ایران و گرجستان در برگزاری جشنواره انیمیشن نیکوزی همکاری می‌کنند

رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس مرکز هنرهای نیکوزی گرجستان دیدار و نسبت به همکاری مشترک دو کشور در برگزاری جشنواره انیمیشن نیکوزی توافق کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی و هنری ایران و گرجستان، مهدی سعادت‌نژاد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس ضمن بازدید از مرکز هنرهای نیکوزی، با الکسانده اوکروپیریدزه مقدس، رئیس این مرکز دیدار کرد.

در این دیدار، در خصوص راه‌های تقویت روابط بین دو کشور و همکاری‌های مشترک جشنواره نیکوزی و پویانمایی تهران تبادل نظر شد.

رایزن فرهنگی کشورمان برای برگزاری مستر کلاس‌های انیمیشن ایران و نمایش فیلم سینمایی در جشنواره نیکوزی، اعلام آمادگی کرد.

الکسانده اوکروپیریدزه مقدس که به عنوان اسقف منطقه در حال فعالیت است به واسطه تخصص و علاقه خود به انیمیشن، ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده به همکاری این جشنواره با جشنواره‌های فیلم کوتاه درسدن (آلمان)، فیلم انیمیشن انسی (فرانسه)، فیلم انیمیشن "مونسترا" (پرتغال)، فیلم انیمیشن زاگرب (کرواسی) و جشنواره فیلم انیمیشن "تیندیریدیس" (لیتوانی) اشاره کرد.

شایان ذکر است، جشنواره بین‌المللی فیلم‌ انیمیشن نیکوزی تنها جشنواره انیمیشن گرجستان است که اولویت آن نمایش شاهکارهای قدیمی یا فیلم‌های جدید است. شرکت کنندگان در این رویداد با فرآیندهای جاری در هنر انیمیشن جهان مدرن، کارگردانان مشهور و سینماگران آشنا می‌شوند.

جشنواره نیکوزی در نزدیکی مرز منطقه اوستیای جنوبی واقع شده و مکانی برای رواج و توسعه هنر انیمیشن است. پس از جنگ  2008 میان روسیه و گرجستان، این محل آسیب جدی دید و پس از بازسازی، جشنواره  اهمیت خاصی پیدا کرده و محلی برای بازسازی، احترام و همکاری متقابل و دوستی ملل واقع شده است .

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved