-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/06 - 08:09
  • 717
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ایران و چین دارای مشترکاتی به قدمت تاریخ

در آستانه نوروز و اندکی پس از عید بهار چین بعنوان دو فرهنگ و سنّت مشترک و باستانی ایران و چین، دانشگاه شهید بهشتی و سفارت جمهوری خلق چین در تهران در ابتکاری مشترک،گامی دیگر درجهت تقویت پیوندهای عمیق فرهنگی دو ملت برداشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل از ایرنا، در این آیین فرهنگی که روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و به همت گروه زبان چینی دانشکده زبان های خارجی این دانشگاه با حضور مسئولان عالی دانشگاه و کاردار و رایزن فرهنگی سفارت چین در تهران برگزار شد، جمع زیادی از دانشجویان از جمله دانشجویان زبان چینی دانشگاه های شهید بهشتی، علامه طباطبایی و دانشگاه تهران حضور داشتند و تعدادی از آنها در یک مسابقه فرهنگی با موضوع "سخنرانی درباره اشتراکات نوروز و عیدبهار چین" به رقابتی شاد و صمیمی پرداختند و به نفرات برتر نیز جوایزی از سوی سفارت چین در تهران اهدا شد.

ایران و چین دارای مشترکاتی به قدمت تاریخ / سفر رئیسی به پکن بسیار موفق بود

خانم فو لی خوا کاردار سفارت چین در تهران، آقای جو زی خا رایزن فرهنگی سفارت به همراه دکتر بهروز ابطحی و دکتر محمدرضا عنانی از معاونین دانشگاه و جمعی از اساتید گروه زبان چینی نیز در این مراسم حضور داشتند.

رایزن سفارت چین در سخنان کوتاهی در این مراسم گفت: دو کشور ایران و چین تمدن های باستانی و دارای تاریخچه طولانی و فرهنگ درخشانی هستند و تبادلات دوستانه میان این دو کشور سابقه ای به قدمت تاریخ دارد.

وی با اشاره به عید نوروز و عید بهار چینی به عنوان یکی از اشتراکات فرهنگی فراوان دو ملت ایران و چین گفت: عید نوروز و عید بهار چین هر دو میراث فرهنگی عظیم و همچنین بخش مهمی از سنت و فرهنگ دو ملت و دو کشور است.

این دیپلمات چینی با اشاره به سخنرانی های دانشجویان درباره اشتراکات عید نوروز و عید بهار چین، گفت: این سخنان و این اشتراکات مهر تاییدی بر تبادلات و درک متقابل بین دو تمدن باستانی ایران و چین و نشان دهنده آن است که اشتراکات فرهنگی و درک متقابل دو ملت از یکدیگر بر اساس پایه واساس مشترک و محکم استوار است.

کاردار سفارت چین در تهران درخصوص روابط دیپلماتیک کشورش و جمهوری اسلامی ایران هم گفت: از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بینایران و چین از ۵۱ سال پیش تاکنون، روابط دوستانه میان دو کشور و دو همواره عمیق تر و محکم تر شده و همکاری متعددی درزمینه های مختلف صورت گرفته و در نهایت احترام متقابل و منافع مشترک به الگویی درمبادلات دوستانه بین کشورهای جهان تبدیل شده است.

ایران و چین دارای مشترکاتی به قدمت تاریخ / سفر رئیسی به پکن بسیار موفق بود

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به چین، آن را سفری بسیار موفق ارزیابی کرد و گفت: در نتیجه این سفر، دوکشور ضمن صدور بیانیه ای مشترک ، تمهیداتی برای تقویت هرچه بیشتر همکاری ها درزمینه های آموزشی و فرهنگی اتخاذ کردند .

خانم فو لی خوا همچنین از مسئولان دانشگاه شهید بهشتی بخاطر برگزاری مراسم فرهنگی مسابقه زبان چینی با موضوع نوروز و عیدبهار چینی قدردانی کرد.

دکتر ابطحی معاون دانشگاه شهید بهشتی نیز ضمن در سخنان کوتاه با اشاره به اهمیت و ضرورت تقویت پیوندهای فرهنگی و روابط دو جانبه میان ایران و چین، از حضور مسئولان سفارت چین در مراسم این دانشگاه قدردانی کرد.

ایران و چین دارای مشترکاتی به قدمت تاریخ / سفر رئیسی به پکن بسیار موفق بود

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved