-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/26 - 08:14
  • 828
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ایران و سنگال در حوزه ترجمه و نشر همکاری می‌کنند

رایزن فرهنگی کشورمان در سنگال و رئیس مرکز انتشارات دانشگاه شیخ آنتاجوپ داکار دیدار و راه‌های همکاری دو کشور در حوزه ترجمه و نشر را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علیرضا وزین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سنگال ضمن حضور در مرکز انتشارات دانشگاه شیخ آنتاجوپ داکار با پاپا موسی سمبا، رئیس جدید این مرکز انتشاراتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزین در آغاز سخنان خود، با معرفی ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در حوزه ترجمه و نشر، آمادگی این نمایندگی و سازمان متبوع را برای تولیدات مشترک علام کرد.

سمبا از پیشنهاد تولیدات مشترک کتب استقبال کرد و افزود: این انتشارات برای ترویج تحقیق و انتشار آثار علمی و آموزشی در سال 1991 میلادی تأسیس شده و مسئول ضمانت اجرایی و نظارت بر سیاست انتشارات دانشگاه است.

رئیس مرکز انتشارات دانشگاه شیخ آنتاجوپ داکار اظهار داشت: مأموریت اصلی این مرکز، سازماندهی توزیع و انتشار کتاب‌ها و نشریات مختلف با ماهیت علمی و آموزشی است و با مؤسسات و انجمن‌ها به ویژه انجمن‌های منطقه‌ای که در زمینه حفاظت از فرهنگ و میراث فعالیت دارند، همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: این انتشارات دارای سه نشریه دانشگاهی با سه عنوان بررسی تئاتر، سالنامه دانشکده ادبیات و علوم انسانی و نشریه جامعه شناسی، انسان شناسی و روان شناسی است.

سمبا بیان کرد: در زمینه چاپ مجموعه مقالات ارائه شده در سمینار و نشست علمی نیز می‌توانیم همکاری مشترک انجام داده و همچنین در امور کتابخانه می‌توانیم همکاری و مساعدت لازم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این انتشارت برای هرگونه همکاری در چاپ و نشر کتب با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی می‌کند و این فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم ظرفیت‌های یکدیگر را بشناسیم و همکاری مشترکی را به ویژه با انتشارات بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران آغاز کنیم.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved