-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/04 - 10:45
  • 602
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ایران و سنگال تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی امضاء کردند

ایران و سنگال چندین قرارداد همکاری به ویژه در زمینه‌های کشاورزی، معادن، دفاع، زیرساخت‌ها و تجارت، توسعه صنعتی در مناطق روستایی و تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی را امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در جریان برگزاری پنجمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سنگال، چندین قرارداد همکاری به ویژه در زمینه‌های کشاورزی، معادن، دفاع، زیرساخت‌ها و تجارت، توسعه صنعتی در مناطق روستایی و همچنین، تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور به امضا رسید.

«محمدعلی نیکبخت» وزیر جهادکشاورزی جمهوری اسلامی ایران و «اسماعیلا ماجور فال» وزیر امور خارجه و سنگالی‌های مقیم خارج از کشور ریاست پنجمین کمیسیون همکاری مشترک دو کشور در داکار را بر عهده داشتند.

این گفتگوها که بر روی چندین  محور همکاری متمرکز بود و دو روز به طول انجامید. «ماجور فال» از غنای چارچوب حقوقی کمیسیون مشترک سنگال و ایران استقبال کرد که به گفته وی، اساس همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور را تشکیل می‌دهد.

وی اعلام کرد که این کمیسیون از «چند موافقتنامه و یادداشت تفاهم تشکیل شده است، مانند کشاورزی، معادن، دفاع، زیرساخت ها، تجارت، توسعه صنعتی در مناطق روستایی و فرهنگ را تحت پوشش قرار می‌دهد».

وزیر امور خارجه سنگال همچنین پیش‌نویس اسناد قانونی جدید را به ویژه در مورد ترویج متقابل و حمایت از سرمایه گذاری‌ها، شناسایی متقابل و مبادله گواهینامه‌های رانندگی ملی را امضا کرد.

سه سند حقوقی در چارچوب کنوانسیون معاضدت حقوقی متقابل، کنوانسیون استرداد محکومان، کنوانسیون انتقال مجرمین  به امضای طرفین رسید.

علاوه بر این، همکاری‌های متقابل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و مرکز تجارت خارجی بین‌المللی سنگال (CICES)، همکاری در بخش کشاورزی و همکاری‌های فرهنگی است.

وزیر سنگالی از تمایل مقامات کشورش برای توسعه بیشتر همکاری با ایران برای "منافع مردم دو کشور" یاد کرد.

«اسماعیلا ماجور فال» مطرح کرد: این دیدار که چارچوب ممتازی برای بررسی و تعمیق همکاری‌های دوجانبه ما است، قطعاً بخشی از پویایی تثبیت شده روابط دوستی و مشارکت پربار است که دو کشور ما را متحد می‌کند.

محمدعلی نیکبخت، وزیر کشاورزی ایران نیز به نوبه خود بر اجرای این اسناد که در چارچوب کمیسیون مشترک امضا شد که 13سال وقفه داشت، تاکید کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved