-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/14 - 10:25
  • 582
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ایران و تایلند در مسیر گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی

رایزن فرهنگی ایران و رئیس دانشگاه چولالونگکورن تایلند دیدار و در خصوص ظرفیت‎‌های علمی و فرهنگی دو کشور در زمینه‌های مختلف و تعامل و هم‌افزایی نهادهای فرهنگی بین‌المللی تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی زارع‌بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند با پرفسور باندیت آی آپورن، رئیس دانشگاه چولالونگکورن در محل مذاکرات بین‌المللی این دانشگاه دیدار و درباره مسائل فرهنگی و همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور گفت‌وگو کرد.

باندیت در سخنانی، به فعالیت‌های حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه چولالونگکورن و کارکردهای فرهنگی و اجتماعی آن در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: مرکز فرهنگی کشورها بخش ارزشمندی در ساختار سفارتخانه‌هاست که می‌تواند ارتباط مناسبی با دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی کشورها  داشته باشد.

رئیس دانشگاه چولالونگکورن با اشاره به فعالیت‌های نمایندگی فرهنگی ایران تأکید کرد: از امکانات و ظرفیت دانشگاه‌ها به ویژه دانشکده‌هایی در زمینه علوم انسانی و فرهنگی می‌توان بهره گرفت و همچنین از تجربه‌ها و ابتکارات این حوزه برای فعالیت‌های فرهنگی دو کشور و کرسی‌های زبان استفاده کرد.

وی افزود: به دانشگاه‌های مرتبط اعلام خواهم داد که برنامه فرهنگی و نشست‌های علمی ـ فرهنگی را با همکاری نمایندگی فرهنگی ایران گسترده‌تر کنند و همچنین در فضاهای مجازی و رسانه‌های خارج از دانشگاه نیز منعکس کنند تا ظرفیت برون دانشگاهی برای پیشبرد برنامه‌ها ایجاد شود.

زارع‌بی‌عیب، رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند در سخنانی، درباره روابط تایلند و ایران و فرصت ایجاد همکاری فرهنگی و آموزشی بین دو کشور گفت: دانشگاه‌ها نهادهای زیربنایی و مؤثر در کشورها هستند و همواره اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند در گسترش و جذب اساتید و دانشجویان مؤثر باشد.

وی افزود: این آمادگی وجود دارد که جهت اوقات درسی و غیر درسی دانشجویان و اساتید از تجربیات دیگر کشورها در راستای برنامه‌های فاخر بهره گرفت. علاوه بر ارتقای کیفیت آموزشی، لازم است در زمینه گسترش و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه‌ها و افزایش مشارکت دانشجویان و نهاد های بین‌المللی تلاش و برنامه‌ریزی منسجمی داشت.

بررسی موضوع احیای روابط ایران و عربستان و پیامدهای آن در آسیای جنوب شرقی و تایلند

زارع‌بی‌عیب اظهار داشت: دانشگاه با تعامل و هم‌افزایی با نهادهای فرهنگی بین‌المللی بستر مناسب جهت فعالیت فرهنگی و هنری دانشجویان فراهم می‌کند تا این امر باعث ایجاد نشاط، شادی و امید در بین دانشجویان و هم در تعاملات بین‌المللی فرهنگی معرفی کشورها به بهترین شکل ممکن ایفا نقش کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند پیشنهاد داد که سمینار مشترک به صورت آنلاین و مجازی همراه با نمایشگاه فرهنگی و هنری برگزار و کورنر ایران در دانشگاه چولالونگکورن ایجاد شود.

برگزاری کلاس زبان فارسی و سمینار بین مرکز مطالعات اسلامی و مؤسسه مطالعات آسیایی، دانشگاه چولالانگکورن و رایزنی فرهنگی ایران (2023) با موضوع «احیای روابط ایران و عربستان و پیامدهای آن در آسیای جنوب شرقی و تایلند» نیز از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved