-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/03 - 09:52
  • 727
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ایران و تانزانیا در مسیر توسعه همکاری‌های فرهنگی

رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس شورای ملی زبان سواحیلی در تانزانیا دیدار و زمینه‌های توسعه همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرتضی پیرانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا با خانم کنسولاتا پیتر موشی (Consolata Peter Mushi)، رئیس شورای ملی زبان سواحیلی (BAKITA) در محل این شورا، دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیرانی با تشریح سابقه تاریخی روابط بین دو کشور و آثار به جای مانده از ایرانیان در تانزانیا، با نمایش کتاب تأثیر زبان فارسی به زبان و فرهنگ سواحیلی از وجود کلمات فراوان فارسی در زبان سواحیلی سخن گفت.

رایزن فرهنگی کشورمان در تانزانیا با اشاره به هجمه فرهنگ غربی گفت: ما باید اقداماتی را برای محافظت از زبان و فرهنگ کشورهایمان انجام دهیم.

وی افزود: امروزه بسیاری از جوانان جذب ظاهر غیرانسانی فرهنگ غرب شده‌اند و متأسفانه کشورهای غربی برای جا انداختن فرهنگ خود در کشورهای دیگر از تمام امکانات و رسانه‌ها و گاهی حتی زور استفاده می‌کنند.

خانم موشی ابراز امیدواری کرد این شورا با همکاری رایزنی فرهنگی بتواند همکاری‌های خوبی را در زمینه زبان و فرهنگ داشته باشد.

رئیس شورای ملی زبان سواحیلی با تأیید این مطالب خطاب به کشورهای غربی، گفت: اگر این فرهنگ خوب است، بهتر است آن را برای خود نگاه دارید. ما می‌خواهیم فرهنگ و زبان خود را داشته باشیم.

وی درخواست کرد نسخه‌ای از کتاب تأثیر زبان فارسی بر زبان و فرهنگ سواحیلی را در اختیار داشته باشد.

خانم موشی خاطرنشان کرد: روز 21 اسفندماه سالروز بزرگداشت حکیم نظامی است و مایلیم با همکاری شورای ملی زبان سواحیلی و انجمن شعر تانزانیا (UKUTA ) مراسمی را در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved