-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/15 - 18:01
  • 649
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ایران، نگین موزه ارمیتاژ سن‌پترزبورگ؛ وزیر ارشاد: همکاری‌ها تقویت می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه در ادامه برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در روسیه، از موزه ارمتیاژ در شهر سن پترزبورگ و به ویژه بخش «ایران» موزه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی که در برنامه‌های سفر خود به روسیه از سوی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سفیر و رایزن فرهنگی ایران در مسکو و دو تن از معاونان و همچنین مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همراهی می‌شود، از بخش‌های مختلف این موزه که با دربرگیری سه میلیون اثر تاریخی یکی از بزرگترین موزه‌های جهان محسوب‌ می‌شود،‌ بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این بازدید با رئیس موزه دولتی ارمیتاژ سن‌پترزبورگ نیز دیدار و گفت و گو کرد.

میخائیل پیوتروفسکی رئیس این مجموعه با اشاره به میزبانی موزه از آثار به یادگار مانده از دوران مختلف تاریخی ایران، بخش «ایران» را نگین این موزه عنوان کرد و با اشاره به تبادلات فرهنگی و همکاری‌های این موزه با مجموعه‌های مشابه در ایران، از توسعه مناسبات دوجانبه ایران و روسیه ابراز خرسندی کرد.

رئیس موزه ارمیتاژ همچنین با اشاره به رشد آمار گردشگران ایرانی در روسیه،‌ فراهم شدن بستری برای معرفی این موزه به فارسی‌زبانان به شکل مطلوب در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو را خواستار شد که مورد استقبال طرف ایرانی قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه موزه ارمیتاژ، آثار کم‌نظیری از تمدن‌های مختلف را در خود جای داده است، گفت: بخشی از آثار این موزه، نمادهایی از تاریخ هفت هزار ساله ایران است که به نوعی بازتاب دهنده خدمات ایرانیان در طول تاریخ به جامعه بشری بوده است.

محمد مهدی اسماعیلی در ادامه از پیشنهاد رئیس موزه ارمیتاژ برای توسعه همکاری ها استقبال و در خصوص برخی از موضوعات همکاری های مشترک بحث و تبادل نظر کرد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز با اشاره به روند رو به گسترش مناسبات دوجانبه، آمادگی این سفارتخانه را برای تدوین راهنمای گردشگران ایرانی در بازدید از موزه ارمیتاژ اعلام کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved