-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/10 - 08:16
  • 434
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد کرد:

ایجاد پایگاه اینترنتی توضیح مفاهیم و موضوعات اسلامی به زبان صربی

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در دیدار با مدیران مرکز علوم اسلامی قم در بلگراد پیشنهاداتی از جمله برنامه ریزی و برگزاری جایزه کتاب در منطقه در حوزه معارف اسلامی، ایجاد پایگاه اینترنتی توضیح مفاهیم و موضوعات اسلامی به زبان صربی ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سلسله برنامه‌های خود به صربستان به اتفاق امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد، عصر روز چهارشنبه 10 خردادماه با سعید و معمر خلیلویچ، مدیران مرکز علوم اسلامی قم در بلگراد دیدار کردند.

در این دیدار، سعید خلیلویچ گفت: مرکز علوم دینی «قم» در بلگراد مؤسسه‌ای علمی و پژوهشی است که در سه حوزه‏ مطالعاتی فلسفه‏ اسلامی، تمدن‏ پژوهی اسلامی و اندیشه معاصر مسلمین به فعالیت  پژوهشی و آمورشی می‌پردازد. تأسیس این مرکز در صربستان، گام مؤثری در ساماندهی پژوهش‌‏ها و مطالعات در حوزه‏ میراث علمی اسلام منطقه‏ بالکان است.

وی ادامه داد: مرکز علوم دینی قم، بر طبق اساس‏نامه و سند برنامه‌‏ریزی راهبردی، نهادی غیردولتی، غیرانتفاعی و تابع قوانین جمهوری صربستان با رسالت ترویج هویت اصیل دینی در تنگناهای انسان معاصر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با ستایش از فعالیت‌های ارزشمند این مرکز اسلامی، پیشنهاداتی را با هدف ارتقای جایگاه مرکز به عنوان مرجع پژوهشی و علمی از جمله برنامه ریزی و برگزاری جایزه کتاب در منطقه در حوزه معارف اسلامی، ایجاد پایگاه اینترنتی توضیح مفاهیم و موضوعات اسلامی به زبان صربی ارائه داد.

در ادامه این دیدار، اقدامات مهم این مرکز از جمله انتشار نشریه‌ای اسلامی با عنوان مجله علوم دینی قم (KOM)با رتبه علمی و منطبق با استانداردهای علمی و پژوهشی منطقه، برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌های مختلف به صورت مشترک با مراکز علمی داخلی و منطقه‌ای مانند کنفرانس حقوق دینی و آزادی در اروپا، کنفرانس هویت ملی و دین در انستیتوی مطالعات سیاسی بلگراد، کنفرانس دین و هویت شهروندی توسط اتحادیه اروپا و ... ترجمه و انتشار کتاب‌های مختلف در زمینه فرهنگ و تمدن و فلسفه اسلامی، تولید بیش از 100 مقاله علمی و پژوهشی و انتشار مقالات متعدد در حوزه فلسفه و تمدن اسلامی در مجلات معتبر علمی، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه مرکز علوم دینی و تبدیل آن به انستیتوی علمی مطابق با قوانین وزارت علوم صربستان تشریح شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved