-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/29 - 16:13
  • 351
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در نشستی مشترک مطرح شد؛

ایجاد بخش سینمای ایران در دانشگاه پیشاور

سرپرست خانه فرهنگ کشورمان در پیشاور پیشنهاد ایجاد بخش سینمای ایران در اتاق ایرانشناسی دانشگاه پیشاور را مطرح کرد و گفت: در این بخش می‌توان فیلم‌های ایرانی با ترجمه زبان اردو برای دانشجویان و فارسی‌آموزان به نمایش گذاشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اصغر خسروآبادی، سرپرست خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور با حبیب الرحمان، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه پیشاور دیدار و از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید کرد.

خسروآبادی با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی ایران و پاکستان گفت: ما باید تلاش کنیم روابط فرهنگی و علمی میان دو کشور افزایش یابد. فرهنگ و تمدن دو کشور بسیار درهم تنیده و مشترکات فراوانی دارند.

سرپرست خانه فرهنگ کشورمان در پیشاور در مورد فعال شدن اتاق ایرانشناسی و قرارداد امضا شده بین دانشگاه پیشاور و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور بیان کرد: ما علاقه‌مندیم که فعالیت اتاق ایرانشناسی مجدد احیا گردد و فعالیت آن دوباره بهتر و نظام تر از گذشته آغاز شود.

وی پیشنهاد ایجاد بخش سینمای ایران در اتاق ایرانشناسی دانشگاه پیشاور را داد و گفت: فیلم‌های ایرانی را می‌توان با ترجمه زبان اردو برای دانشجویان و همچنین، فارسی‌آموزان و افرادی که به زبان و ادبیات فارسی علاقه‌مند هستند، به نمایش گذاشت.

خسروآبادی عنوان کرد: افزایش تعاملات دوجانبه بستر اعزام کارمندان کتابخانه مرکزی دانشگاه به ایران را نیز فراهم خواهد کرد.

سرپرست خانه فرهنگ کشورمان در پیشاور اظهار داشت: مایلیم جشنواره غذای ایرانی، مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و مراسم جشن نوروز را با همکاری دانشگاه پیشاور برگزار کنیم.

حبیب الرحمان، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه پیشاور در سخنانی، با تأکید بر گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری بین دو کشور گفت: برای مرمت و نگهداری نسخه‌های خطی به زبان‌های فارسی، عربی و اردو که تعدادشان در کتابخانه مرکزی به 700 نسخه می‌رسد علاقه‌مندیم با همکاری متخصصان کتابخانه مرکزی ایران، همکاری دوجانبه فراهم شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved