-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/16 - 18:56
  • 357
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اکران مستند جمال در بغداد

همزمان با چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس "فیلم مستند جمال" کاری از مرکز مستند حقیقت با همکاری اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی،رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و مدیریت رسانه ای حشد الشعبی در سالن تئاتر ملی بغداد برای اولین بار اکران شد‌ .

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،این فیلم روایتی از کودکی تا شهادت فرمانده بزرگ جبهه مقاومت شهید ابو مهدی المهندس است. کارگردان این فیلم محمد حبیبی منصور و تهیه کننده آن مرتضی شعبانی است. این مستند به همت موسسه بیان رسانه گستر آماده شده است.

در این فیلم این‌گونه روایت می شود که جمال ابراهیم که از مخالفین صدام بود. بر اثر فشار و اختناق فضای حزب بعث در عراق در جوانی از عراق به کویت رفت تا با رژیم صدام مبارزه کند. او با آغاز جنگ ایران و عراق، به عنوان فرمانده سپاه بدر به مبارزات خود علیه رژیم بعثی صدام پرداخت. پس از سال ها او با لقب ابومهدی المهندس به عنوان بزرگترین فرمانده ی جهادی عراق به خانه بازگشت. ابومهدی و حاج قاسم که دو یار جدایی ناپذیر بودند با شروع شدن جنگ توسط داعش، به کمک مردم عراق رفتند، تا باردیگر دوشادوش علیه دشمن بجنگند. دو یاری که علاوه بر دل هایشان، گوشت و خونشان با حمله تروریستی آمریکا بهم آمیخت. این مستند، ضمن پرداختن به معرفی شخصیت ناشناخته ابومهدی المهندس به روایتی جذاب و نزدیک به شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته است و همچنین شهید ابو مهدی را تحت تاثیر شخصیت آیت ا... شهید محمد باقر صدر معرفی می نماید.

 در مراسم اکران این اثر سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد آقای آل صادق،رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آقای غلامرضا اباذری و همچنین فرماندهان حشد الشعبی مثل جانشین رئیس ستاد حشد الشعبی و برخی از چهره های فرهنگی و رسانه ای عراق حضور داشتند. استقبال از اولین اکران این اثر به حدی بود که موجب شد سالن تئاتر ملی بغداد روز پنجشنبه هفتم دی ماه مملو از جمعیت شود. در حین نمایش این مستند، گریه های حضار در صحنه شهادت حاج قاسم و شهید ابو مهدی المهندس در فرودگاه بغداد و فریادهای پی در پی « آمریکا شیطان الاکبر» صحنه های بدیعی از عشق و خشم را رقم زد.

این مستند با حضور جناب آقای حبیبی کارگردان و آقای لسانی مدیرتولید و دیگر دست اندرکاران این پروژه به نمایش درآمد که ایشان مورد تشویق ویژه حضار قرار گرفتند.

فیلم مستند جمال در ایام شهادت شهدای قادة النصر برای طیف های مختلف نخبگان سیاسی و فرهنگی عراق اکران و سپس برای پخش تلویزیونی در اختیار شبکه های مختلف ماهواره ای قرار خواهد گرفت .همچنین شایان گفتن است از عوامل این پروژه با حضور سفیر جمهوری آسلامی ایران در بغداد در ساختمان فرهنگی شهید سلیمانی تقدیر گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved