-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/24 - 15:33
  • 272
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اولین کارگروه مشترک اقتصادی ایران و هند در بمبئی

اولین کارگروه مشترک اقتصادی ایران و هند با حضور فعالان اقتصادی دو کشور در مرکز تجارت جهانی بمبئی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اولین کارگروه مشترک اقتصادی ایران و هند با حضور فعالان اقتصادی هند و مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان میهمان ویژه در رأس یک هیأت بلندمرتبه به همراه ایرج الهی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و علیخانی، سرکنسول کشورمان در بمبئی در مرکز تجارت جهانی بمبئی برگزار شد.

وی جی کلانتری به عنوان رئیس مرکز تجارت جهانی در بمبئی از فعالان اقتصادی هند از حضور میهمانان ایرانی و هندی به عنوان نخستین اجلاس کارگروه مشترک هند و ایران قدردانی کرد.

الهی، سفیر کشورمان در هند هدف از برگزاری این نشست را بیان کرد و به ذکر راهکارهای کمک به مشارکت هرچه بیشتر فعالان اقتصادی پرداخت.

صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه اظهار داشت: این اجلاس اولین کارگروه مشترک هند و کشورهای آسیای مرکزی است که در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت‌های بندری چابهار با هدف بررسی آخرین وضعیت این بندر و اهمیت آن در ترانزیت منطقه‌ای و ارتباطی که با کشورهای آسیای مرکزی ایجاد می‌شود، است.

وی ضمن تشکر از دولت هندوستان برای ابتکار برگزاری این اجلاس به تشریح ظرفیت‌ها و امکانات بندر چابهار از توسعه حمل و نقل و ترانزیت منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت و خواستار مشارکت فعال تر کشورهای منطقه به ویژه آسیای مرکزی در فعالیت‌های بندری و ترانزیتی در چابهار شد.

صفری با برشمردن مزیت‌ها و جاذبه‌های بندر چابهار به عنوان یک منطقه صنعتی و تجاری آزاد و گردشگری و وجود مشوق‌ها و تضمین‌های منطقه جهت جذب سرمایه گزار، عنوان کردند که توسعه زیرساخت‌های این بندر جهت بهره برداری کامل از آن جز اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و از مهمانان و مسئولین هند خواستند که دومین نشست این جلسه را در ایران و در منطقه چابهار به عنوان کریدور شمال جنوب برگزار کنند.

سفیر کشورمان در محل کنسولگری یک جلسه اختصاصی با حضور سرکنسول و مسئولین دفاتر (هواپیمایی ایران ایر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، خانه فرهنگ کشورمان در بمبئی، شرکت پتروشیمی و ...) برگزار و به طرح مشکلات و موانع موجود فعالیت نمایندگی‌های ایرانی پرداختند.

مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی به ارائه توضیحاتی پیرامون تاریخچه و فعالیت‌های این نمایندگی فرهنگی پرداخت.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved