-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/25 - 16:49
  • 341
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اولین نشست رؤسای کمیته ی دهگانه ی داوران جایزه ی جهانی امام خمینی

نشست رؤسای کمیته‌های دهگانه ی داوران جایزه جهانی امام خمینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی چهارشنبه بیست و دوم آذر ماه اولین نشست رؤسای کمیته‌های دهگانه ی داوران جایزه جهانی امام خمینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی ،ضمن تشکر از حضور اعضای نشست بر لزوم بین‌المللی بودن این جایزه تاکید کرد و بیان داشت: رایزنی‌های فرهنگی ما در خارج از کشور باید در این موضوع مشارکت  فعالی را داشته باشند .
 وی همچنین تصریح کرد باید آیین نامه‌ای مدون برای اعطای جوایز تهیه کرد و بر اساس آن کار را پیش برد.
 
در ادامه حجت الاسلام ایمانی پور در این نشست به معرفی جایزه جهانی امام خمینی پرداخت و این جایزه را برجسته ترین جایزه انقلاب اسلامی در سطح ملی و بین المللی عنوان کرد و بیان داشت: این جایزه در دو بخش نظری و عملی با تمرکز بر آثار شاخص و فاخر علمی و اقدامات تاثیرگذار فکری، سیاسی و اجتماعی به موثرترین اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در موضوعات اساسنامه اهدا خواهد شد.
 
 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص اهداف جایزه تصریح کرد: تبیین و نظریه پردازی در جهت هویت اسلامی و انقلابی و گسترش اندیشه ی تاسیس تمدن نوین اسلامی جریان سازی و گسترش انقلاب اسلامی در جهان و تقویت جریان تعامل و هم افزایی میان ادیان توحیدی از اهداف این جایزه می‌باشد.
 
 
رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور با اشاره به محورهای این جایزه افزود: معرفی اندیشه ها و منظومه ی فکری و سیره عملی امام خمینی، ترویج اخلاق، عرفان و معنویت گرایی توحیدی، عدالت طلبی، آزادی خواهی و دفاع از کرامت انسانی و همچنین ترویج صلح عادلانه و امنیت جمعی از موضوعات و محورهای اعطای این جایزه می باشد.
 
 
وی همچنین تبیین و ترویج سبک زندگی دین پایه و ترویج گفتمان خانواده محور را از دیگر محورهای این جایزه برشمرد.
 
 
در ادامه در خصوص ارکان اجرایی جایزه جهانی امام خمینی، شورای سیاست گذاری و وظایف آنها و ترکیب اعضای هیئت داوران دبیرخانه، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
. .

. .

تصاویر

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved