-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/04 - 10:28
  • 701
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در کنیا صورت گرفت:

اهتزاز پرچم کشورمان در کوه باتیان

طی حرکت نمادین محمد امانی دیپلمات ایرانی و مسئول امور کنسولی سفارت ج.ا.ایران در نایروبی اولین دیپلمات ایرانی است که به کوه کنیا صعود می کند و به سومین قله بلند کوه لینانا (4985 متر) می رسد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،این دیپلمات در روز پنجشنبه 16 تا یکشنبه 19 مارس 2023 (25 لغایت 28 اسفند 1401 ) با یک گروه 5 نفره کوهنورد برای احتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و شعار صلح برای همه و مستحکم کردن پیوند دوستی دو کشور قله کنیا را فتح کردند.

  بلندترین نقطه کوه، باتیان نام دارد که ارتفاع آن 5199 متر و دومین نقطه مرتفع به نام نلیون (5188 متر) است.

برای صعود به بالاترین قله مهارت های تخصصی لازم است. با این حال، پیاده‌روی به نقطه لینانا نسبتاً قابل مدیریت است و می‌تواند توسط کوهنوردان عادی نیز انجام شود.

کوه کنیا دومین کوه مرتفع آفریقا است و در پارک ملی کوه کنیا که کمی در جنوب خط استوا در منطقه مرکزی کنیا قرار دارد، دیده می شود.

پارک ملی کوه کنیا یک سایت میراث جهانی یونسکو و زیست گاه طبیعت می باشد که شامل پوشش درختان انبوه، جنگل‌های بامبو، مناطق کوهستانی و قله‌های پوشیده از برف است. همچنین این منطقه دارای دریاچه‌های یخچالی، دره‌های زیبا و چشمه‌های طبیعی بسیاری است که آن را به مقصدی واقعاً زیبا برای بازدید تبدیل می‌کند.

مردم محلی این کوه را مقدس می دانند، و یافتن زائرانی که رو به کوه کنیا نماز می خوانند، معمول است.

کوه کنیا

کوه کنیا با ارتفاع 5199 متر (17057 فوت) از سطح دریا، بلندترین قله در کوه کنیا است. پس از آن نلیون (5188 متر) و لینانا (4985 متر) قرار دارند. در بین سه قله، باتیان و نلیون فنی تر و سخت تر از لینانا هستند که محبوب ترین آنهاست.

  8 مسیر اصلی کوهنوردی در کوه کنیا وجود دارد که همگی به پایین ترین قله، نقطه لینانا با ارتفاع 4985 متر (16355 فوت) می رسند. اکثریت 15000 بازدیدکننده سالانه به قله کوه صعود می کنند، اما برای کسانی که مهارت های فنی صعود دارند، قله دوم نلیون و مرتفع ترین نقطه باتیان نیز وجود دارد.

کوه کنیا تقریباً در 200 کیلومتری شمال نایروبی، پایتخت کنیا قرار دارد و به راحتی از طریق جاده با استفاده از گزینه های حمل و نقل مختلف قابل دسترسی است. اینها شامل اتوبوس، مینی بوس، تاکسی یا کرایه ماشین یا ماشین شخصی است.

هنگام پیاده‌روی، مسیر ابتدا شما را از میان درختان انبوه بامبو می‌برد و به دشتی می‌رسد. مناظر خیره کننده ای از قله های پوشیده از برف، دره های سرسبز و ساوانا را در راه خواهید دید و اوقات استثنایی را سپری خواهید کرد.

از آنجایی که از میان جنگل ها عبور خواهید کرد، ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که حیات وحش غنی آفریقا را ببینید. دیدن فیل‌ها، شیرها، پلنگ‌ها و بسیاری از حیوانات دیگر در خانه طبیعی‌شان چقدر لذت بخش خواهد بود.

صرف نظر از اینکه کدام مسیر را انتخاب می کنید، در بیشتر موارد، به یک راهنما و باربری نیاز دارید که شما را در کوهستان راهنمایی کند. 

کوهنوردان معمولاً مسیرهای مختلفی را برای صعود و فرود خود انتخاب می کنند که رایج ترین ترکیب ها گزینه های سیریمون-چوگوریا (شش یا هفت روزه) و سیریمون-نارو مورو (4 تا 5 روز) است.

 

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved