-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/29 - 17:09
  • 76
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین:

اهالی هنر نقش‌آفرینان اصلی دیپلماسی فرهنگی‌اند

حجت الاسلام حمید احمدی با تاکید بر آن که پیاده روی اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی است؛ بهره‌مندی از ظرفیت‌های این اجتماع دینی را راهکار خوبی برای برای دست‌یابی به دیپلماسی عمومی خواهند.

به گزارش روابط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، پیاده‌روی اربعین را مرکزی مهم برای فعالیت‌های فرهنگی خواند و گفت: «حتی در بحث سیاست‌های رسمی کشور هم نمی‌توان از عناصر و راهکارهای منتهی به دیپلماسی فرهنگی غافل شد. به همین دلیل ضروری است که سازمان‌ها و ارگان‌های فعال در حوز دیپلماسی فرهنگی، مقاصد، خواسته‌ها و حتی رویکردشان را با کنشگران این حوزه و همچنین با مردم درمیان بگذارند.»

احمدی با اشاره به این که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قادر به نقش‌آفرینی از طریق ابزارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برای دست‌یابی به دیپلماسی فرهنگی است، تصریح کرد: «با چنین نگاهی، زمستانسال جاری، شاهد برپایی دهمین دوره جایزه جهانی اربعین خواهیم بود. رویدادی که در خلال برپایی‌اش می‌توان از هنر به عنوان یک زبان بین‌المللی در گسترش تفکر دینی مسلمانان بهره گرفت.»

 ضرورت بهره‌مندی از همراهی نخبگان

این متولی فرهنگی، پیاده‌روی اربعین در جایگاه یک گفتمان فرهنگی، کارکردهای بسیاری در مسیر تحقق اهداف فرهنگی سازمان‌های دولتی و همچنین مردم‌نهاد دارد. او ادامه داد:« یکی از راهکارهای خوبی که منجر به ترویج سیاست‌های دینی- فرهنگی‌مان می‌شود؛ استفاده از ظرفیت و همراهی نخبگان در کشورهای مختلف است.»  

احمدی با اشاره به برپایی جایزه جهانی اربعین و قدرت اثرگذاری‌اش نیز گفت:« پیاده‌روی اربعین از جاذبه بسیاری برخوردار است؛ منتهی همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند، برای مانایی هرچه بیشتر این حرکت عظیم، ضروری که به آن عمق بیشتری ببخشیم؛ در چنین شرایطی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باید به میدان آمده و هریک به نوبه خود کاری کنند. »

به گفته رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، با تکیه بر وضعیت حاکم بر منطقه و از سویی ابراز همدردی جهانی با مردم غزه و فلسطین، شعار اربعین امسال «کربلا طریق الاقصی» انتخاب شده است. 

 

 

 

 

 

. .

. .

فیلم ها

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved