-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/01/20 - 15:33
  • 203
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با معاون وزیر کشورتایلند مطرح شد:

انتقال تجربیات مدیریت امور حج

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نوا نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای چادا تئیسد معاون وزیر کشور و رئیس امور حج تایلند در بانکوک درباره همکاری در حوزه حج به تبادل نظر پرداختند. آقای چادا از حجت الاسلام و المسلمین نواب و هیئت همراه استقبال گرمی به عمل آورد و از بازدید و گفتگوهای ایشان در خصوص مسائل دیپلماتیک دوکشور ابراز خشنودی نمود

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار، رئیس امور حج تایلند به نشریح وضعیت حج در تایلند و تعداد سهمیه این کشور در حج تمتع و ثبت نام و اعزام زائران تایلندی به سرزمین وحی اشاره کرد.

    سرپرست حجاج ایران درخصوص سابقه روابط خوب ایران و تایلند بویژه از زمان شیخ احمد قمی را یادآور و با تشکر از اقدامات صورت گرفته درخصوص امور حج، مدیریت امورمذهبی و پشتیبانی از فعالیت مسلمانان تایلندی و خدمات رسانی یکسان به حجاج شیعه و اهل سنت ابزاز رضایت نمود.

 نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در پاسخ به مطالب مطرح شده توسط مسئول امور حج تایلند درخصوص هزینه‌ها و نحوه مدیریت امورحج در ایران، به فعالیت بخش‌های سه گانه اجرایی، پزشکی و فرهنگی امورحج ایران زیر نظر امیرالحاج اشاره کرد.

  رئیس امور حج تایلند با مفید توصیف کردن مطالب مطرح شده، خواستار سفر به ایران برای آشنایی بیشتر با نحوه مدیریت امور حج در کشورمان شد و سرپرست حجاج ایرانی هم برای انتقال تجارب در این حوزه اعلام آمادگی کرد.

    حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین به فعالیت‌های پژوهشکده حج و زیارت اشاره کرد و با معرفی برنامه‌های این مجموعه، برخی از تولیدات و منشورات پژوهشکده را به طرف تایلندی اهدا کرد.     نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اربعین و حضور گسترده مسلمانان ازجمله ایرانیان در این مراسم معنوی، اعلام کرد آمادگی دارد به زائران تایلندی در این زمینه کمک نماید.

    وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس و فلسفه نامگذاری این روز از سوی امام خمینی (ره) بر ضرورت برگزاری باشکوه این مراسم در کشور‌های اسلامی با توجه به تحولات در قضیه فلسطین و نوارغزه تاکید کرد.

    معاون وزیر کشور تایلند هم از نقش جمهوری اسلامی ایران در آزادسازی گروگان‌های تایلندی در جنگ غزه تشکر کرد و گفت: این اقدام موجب شد که تایلندی‌ها امروز نگاه بسیار خوبی به ایران و ایرانی‌ها داشته باشند.

 در همین راستا خبرگزاری دولت تایلند و دیگر رسانه های تایلندی با انعکاس خبر این دیدار نوشتند :

تحکیم روابط ایران و تایلند در سایه امور حج

   آقای چادا تئیسد، معاون وزیر کشور تایلند، با حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، رایزن فرهنگی و هیئت همراه ایشان دیدار کرد تا در مورد همکاری‌های اجتماعی، مذهبی و فرهنگی بین تایلند و ایران، از جمله همکاری در امور حج، گفتگو کنند.حجت الاسلام و المسلمین نواب در سخنرانی خود به روابط دیرینه بین تایلند و ایران اشاره کرد و تایلند را به عنوان سرزمین لبخند معرفی کرد که در آن پادشاه به عنوان حامی اسلام شناخته می شود و همواره در مراسمات اسلامی شرکت می کند. وی همچنین به حمایت از امور حج اشاره کرد که به شدت به ارتقای رفاه برادران و خواهران مسلمان در تایلند کمک می کند.   در پایان، آقای چادا از حجت الاسلام و المسلمین نواب و هیئت همراه ایشان برای بازدیدشان که به طور قابل توجهی به نفع جامعه مسلمانان تایلند  و تقویت روابط بین دو کشور میباشد تشکر کرد.

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved