-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/27 - 13:36
  • 506
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

انتشار مقاله معرفی نوروز در روزنامه هرالد

عید نوروز که از تاریخ باستانی ایران سرچشمه گرفته است، در این روز بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان در 21 مارس، این رویداد را جشن می گیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و سال نو خورشیدی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه مقاله ای برای معرفی نوروز باستانی در روزنامه هرالد منتشر کرد. در این بخشی از این مقاله با اشاره به خاستگاه عید نوروز و معرفی آداب و رسوم ایرانی آمده است:

عید نوروز که از تاریخ باستانی ایران سرچشمه گرفته است، بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان در 21 مارس، این رویداد را  جشن می گیرند. نوروز یکی از قدیمی‌ترین و گرامی‌ترین جشن‌هایی است که به بیش از 3000 سال قبل باز می­گردد. نوروز پیام آور صلح، دوستی، خیرخواهی برای بشریت و تحسین طبیعت نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای سایر ملت و اقوام است که این جشن باستانی را می آرایند و آن را جشن می گیرند. سال جدید فرصتی برای بازاندیشی، شروع مجدد و بازسازی است. نوروز میراث معنوی بشریت است و ایرانیان بسیار خوشحال خواهند شد که ملت های جهان از این میراث بهره مند شوند و از آن بهره ببرند. نوروز پیام صلح و دوستی ایرانیان برای تمام جهان است....

نوروز یادگار روزگاران کهن است. خاطره ای از قصه ها و حماسه های قدیمی، جشن تولد دوباره و تجدید حیات و گواه این پیام است که سال قبل با همه اتفاقات خوب و بدش گذشت. سال جدید با امید تازه، دستاوردهای جدیدی را رقم می زند....

در حال حاضر پس از گذشت چندین هزار سال، ایرانیان و مردم 9 کشور دیگر بدون در نظر گرفتن سن، زبان، جنسیت، نژاد، ملیت و موقعیت اجتماعی، جشن نوروز را با شور و شوق جشن می گیرند، زیرا این جشن هیچ مرزی نمی شناسد ... در پایان این مقاله با معرفی سفره هفت سین آمده است: بخش عمده ای از آداب سال نو، چیدن سفره ای خاص با هفت آیتم خاص به نام هفت سین است. تمام هفت مورد با حرف (س) شروع می شود. روز جهانی نوروز در تاریخ 23 فوریه 2010 در فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشریت یونسکو به ثبت رسید.

https://www.herald.co.zw/happy-nowruz-and-new-iranian-year/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved