-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/09 - 13:23
  • 489
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اقامه نماز عید سعید قربان در مساجد نخجوان

نماز عید سعید قربان با حضور پرشور مردم دین‌دار و مؤمن در مساجد نخجوان اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان به ‌عنوان یکی از اعیاد مهم و رسمی مردم مسلمان جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان، مراسم باشکوه نماز عید قربان با حضور پرشور مردم دین‌دار و مؤمن در مساجد نخجوان برگزار شد.

سید احمد حسینی، سرکنسول و ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی کشورمان به همراه همکاران سرکنسولگری در نماز جماعت عید قربان در مسجد جدیدالاحداث شهر نخجوان مسجد حیدر شرکت کردند.

مردم مسلمان و دوستدار اهل ‌البیت(ع) در نماز عید سعید قربان در صفوف فشرده مسجد حیدر به عبادت و بندگی پرداختند.

مسجد حیدر بزرگترین مسجد جمهوری خودمختار نخجوان با گنجایش 5 هزار نمازگزار در ماه پیش افتتاح شد. تعطیلات عید قربان یکی از اصلی ترین تعطیلات رسمی در جمهوری خودمختار نخجوان محسوب می شود. تعطیلات رسمی در جمهوری آذربایجان و نخجوان به مدت پنج روز ادامه دارد.

برای مردم نخجوان این عید اهمیت ویژه‌ای دارد. نماز عید قربان در مساجد اقامه و ادعیه خوانده می‌شود. افراد ثروتمند قربانی می‌کنند و بین فقرا و نیازمندان تقسیم می‌شود. یکی از سنن مهم مردم نخجوان دعا کردن و ذبح قربانی در زیارتگاه اصحاب کهف است. این زیارتگاه از شهر نخجوان 12 کیلومتر فاصله دارد. زیارتگاه اصحاب کهف با کوه احاطه شده و در بالای آن مسجدی وجود دارد.

شایان‌ ذکر است، ویژه برنامه عید سعید قربان با حضور دیپلمات‌ها و کارکنان محلی در سرکنسولگری کشورمان در نخجوان برگزار شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved