-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/30 - 08:23
  • 299
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

اقامه نماز رئیس جمهور کشورمان در مسجد «دونگ سی» پکن

با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن، سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور کشورمان نماز خود را با مسلمانان چینی در مسجد تاریخی «دونگ سی» پکن به جماعت اقامه کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن، سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور کشورمان ضمن حضور در مسجد تاریخی «دونگ سی» پکن، نماز خود را با مسلمانان چینی در این مسجد به جماعت اقامه کرد.

حسن یانگ فاکینگ، رئیس انجمن اسلامی چین که امام جماعت این مسجد نیز هست، نکاتی درباره تاریخچه این مسجد و فعالیت‌های آن ارائه داد.

وی از تاریخ و فرهنگ کشورمان به شایستگی یاد کرد و گفت: روابط ایران و چین در طول تاریخ دوستانه بوده است. در چین، زبان فارسی در دوره‌هایی از منابع مهم دینی بوده است و در مکتبخانه‌ها و مساجد کتاب‌هایی به زبان فارسی برای طلبه‌ها تدریس می‌شود.

رئیسی در جمع نمازگزاران این مسجد، با ارایه مطالبی درباره اهمیت انقلاب اسلامی در آزادی و رهایی و استقلال کشور ایران، از موضوعاتی همانند استکبار ستیزی انقلاب اسلامی و موضوع آزادی انسان‌ها، رفع هر گونه استکبار و نیز مسأله تروریست سخن گفت.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved