-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/25 - 15:08
  • 788
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به منظور فرصت مطالعاتی صورت گرفت

اقامت علمی استاد دانشگاه خاور شناسی تاشکند ازبکستان در ایران

نادر نورالدین اف ، استاد دانشگاه خاورشناسی تاشکند ازبکستان به همت اداره کل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جهت بهره‌مندی از فرصت مطالعاتی به کشورمان سفر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نادر نورالدین اف ، استاد دانشگاه خاورشناسی تاشکند ازبکستان با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان و میزبانی اداره کل  همکاری‌های علمی و دانشگاهی جهت تکمیل کتاب خود با موضوع «نشانه­های متمایز کلمات مرکب و ترکیبات در زبان فارسی» از یک فرصت مطالعاتی کوتاه مدت در ایران بهره‌مند شدند.

در جلسه توجیهی که بدین منظور در دفتر اداره کل همکاری­های علمی و دانشگاهی داشتند، ضمن  تشکر از  فراهم نمودن این فرصت، اظهار داشتند این دوره فرصت مغتنمی است تا من بتوانم از نزدیک به مشاهده و مطالعه در خصوص موضوع مطالعاتی خود بپردازم و با توجه به برگزاری رویداد بزرگ نمایشگاه کتاب تهران به منابع جدید و دستاوردهای علمی ایران آشنا شوم.  سپس کارشناس مسئول فرصت مطالعاتی در خصوص برنامه ­های مطالعاتی و چگونگی اجرای آنها توضیحاتی ارائه نمودند.

در ادامه ضمن تأکید بر تلاش در جهت نهایت استفاده و بهره­برداری از این فرصت ارزنده، اظهار امیدواری کردند که این دوره­ مطالعاتی بتواند در توسعه مناسبات دانشگاهی دو کشور تأثیرگذار باشد.

از جمله برنامه ­های دوره مطالعاتی نامبرده در ایران می­توان به حضور در آیین بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی (به دعوت رسمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، شرکت در نشست­های علمی و پژوهشی در دانشگاه­های تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبائی و استفاده از منابع کتابخانه­ ای در کتابخانه­ های بزرگ دانشگاه تهران و کتابخانه ملی اشاره نمود.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved